Gå til innhold

Helikopterpilot


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Jeg er nå kommet såpas langt med helikoptersimulatoren at den godt kan testes.

Etter mine synspungt fungerer den bra mht. flyging. Min erfaring som helikopterpilot er ikke stor. Har bare fløyet et ordentlig helikopter en gang, en halvtimes tid, Men flyging / bevegelser virker etter mitt skjønn ganske riktig. Jeg har selvsakt ikke erfaring med landing og hovring annet enn RC helikopter.

Lurer på om det er noen her på forumet med erfaring med landing / hovring med helikopter? Skulle så gjerne fått testet dette før jeg går videre med prosjektet.

 

mvh Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Send meg gjerne en PM med mer informasjon når du har kommet så langt. Hadde vært flott å fått litt tid på å forberede meg, med tanke på at jeg bor i Trondheim, noe som vil medføre litt reising, i tillegg til at ting må klaffe med jobb og privatlivet generelt. Men ville vært gøy å få en feeling på hvordan simulatoren din tar seg ut i forhold til virkeligheten. Hvilket helikopter er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 12 timer logget på helikopter (og endel mere som ikke er logget). Av dette er det de 5 første leksjonene til PPL (mye hovring og pattern flyging) og videre er det flyging til og fra diverse oppdrag. Altså jeg fløy mens instruktøren satt ved siden av. Så hoppet instruktøren over og fløy oppdraget, og så fløy jeg tilbake til basen.

 

Det er 269C og Bell 206.

 

Det er dog litt over 2 år siden jeg fløy helikopter, så følelsen har jeg nok ikke helt friskt i minnet lengre, så jeg vet ikke egentlig hvor mye jeg har å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...