Erik Hosle Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det jeg lurer på er hva det flyet som en av de russiske produsentene har produsert heter...det eneste jeg husker av det er at den likner veldig på airbus 340!Noen som vet? Har også sett bilder av Tu-144, og dette er meget likt concorde! Hvorfor bygger russerne fly som er nesten identiske med andre fly??(eller var det kanskje russerne som bygde det først?)! Noen som vet om Tu-144 ble brukt i rute, og evt hvor lenge de ble brukt? Håper noen kan svare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Vole Rye Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Var det ikke sånn at planene om Concorde lekket ut til russerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det jeg lurer på er hva det flyet som en av de russiske produsentene har produsert heter...det eneste jeg husker av det er at den likner veldig på airbus 340!Noen som vet? Du har Il-86 og etterfølgeren Il-96, laget av Ilyushin. Og det er A340 som ligner på disse, da Il-86 ble lansert ti år før det første studiene til A340 ble publisert Har også sett bilder av Tu-144, og dette er meget likt concorde! Hvorfor bygger russerne fly som er nesten identiske med andre fly??(eller var det kanskje russerne som bygde det først?)! I tilfellet med Tu-144, så hadde russerne gjennom spionasje fått tilgang til en rekke byggetegninger, og følgelig var det mange likheter. Men, når en skal bygge et fly for 100-150 pax i mach 2+, så blir de fort ganske like uansett;) En ting greide ikke russerne å kopiere, vingene til Concorde... Tu-144 fløy første gang to måneder før Concorde. Noen som vet om Tu-144 ble brukt i rute, og evt hvor lenge de ble brukt? I desember 1975 hadde maskinen sin første kommersielle supersoniske flight, med frakt og post, første paxflight var november 77, mens siste paxflight var i juni 78, etter kun 55 flighter med pax. De ble brukt i flyvning av frakt inn på 80-tallet. De fløy pax mellom Moskva og Alma Ata, og senere også frakt mellom Moskva og Khabarovsk med Tu-144D. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Hosle Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Takk skal du ha Michael, bra det sånne som deg her på dette forumet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.