Gå til innhold

Program til Casio-kalkultor


Marius Dahl

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et program til kalkulatoren min (Casio CFX 9950GB) der man blant annet kan kalkulere groundspeed og vindkorreksjoner). Mener å ha sett et slikt program før, men fant det ikke etter søk på google. Noen her som tilfeldigvis skulle kunne vite hvor man kan få tak i et slikt program (om det eksisterer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg de formlene som skal til for å utføre disse beregningene. Men med de rette formlene skulle dette ikke være så vanskelig å programmere.

 

I en ledig stund på skolen i dag satt jeg med ned og programmerte et en liten enkel sak som man utifra høyde kan beregne hvor mange NM man trenger for å synke ned til en gitt høyde;

 

”FRA”?K

”TIL”?[color:"red"]pil[/color]L

”HOYDEFORSKJELL=”K-L[color:"red"]pil[/color]M[color:"red"]vis i display tegn[/color]

”DISTANSE=”:Mx3/1000+5[color:"red"]pil[/color]N[color:"red"]vis i display tegn[/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har noen kabel for å overføre til kalkulatoren så jeg må vel skrive inn programmet selv.

 

Det er nok denne kabelen du trenger. Spør i butikker der de selger slike kalkulatorer, hvis de ikke har kabelen på lager, er det fort gjort å skaffe den.

 

Tror den kommer på rundt 250 kroner men er ikke sikker ""

 

Hvis du først skal kjøpe deg ny Casio-kalkulator, er det like greit å satse på denne.

 

Da får du med USB-datakabel og nødvendig software i pakken.

Kjøpte min for ca 1600 kroner inkl frakt og omkostninger fra NetonNet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...