Marius Dahl Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg leter etter et program til kalkulatoren min (Casio CFX 9950GB) der man blant annet kan kalkulere groundspeed og vindkorreksjoner). Mener å ha sett et slikt program før, men fant det ikke etter søk på google. Noen her som tilfeldigvis skulle kunne vite hvor man kan få tak i et slikt program (om det eksisterer)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Ingen som vet noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har du tenkt til å programmere det selv, eller å overføre det fra pcen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Tror ikke jeg har noen kabel for å overføre til kalkulatoren så jeg må vel skrive inn programmet selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Nå kan ikke jeg de formlene som skal til for å utføre disse beregningene. Men med de rette formlene skulle dette ikke være så vanskelig å programmere. I en ledig stund på skolen i dag satt jeg med ned og programmerte et en liten enkel sak som man utifra høyde kan beregne hvor mange NM man trenger for å synke ned til en gitt høyde; ”FRA”?K ”TIL”?[color:"red"]pil[/color]L ”HOYDEFORSKJELL=”K-L[color:"red"]pil[/color]M[color:"red"]vis i display tegn[/color] ”DISTANSE=”:Mx3/1000+5[color:"red"]pil[/color]N[color:"red"]vis i display tegn[/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Nå er det såpass lenge siden sist jeg brukte denne kalkulatoren aktivt, så programmere selv blir en litt for stor utfordring for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Polden Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Tror ikke jeg har noen kabel for å overføre til kalkulatoren så jeg må vel skrive inn programmet selv. Det er nok denne kabelen du trenger. Spør i butikker der de selger slike kalkulatorer, hvis de ikke har kabelen på lager, er det fort gjort å skaffe den. Tror den kommer på rundt 250 kroner men er ikke sikker Hvis du først skal kjøpe deg ny Casio-kalkulator, er det like greit å satse på denne. Da får du med USB-datakabel og nødvendig software i pakken. Kjøpte min for ca 1600 kroner inkl frakt og omkostninger fra NetonNet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.