Gå til innhold

Visual approach


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Ha. Jeg fant det ut selv - i IFR-fraseologimanualen. Ja, ok. Jeg har kanskje vært litt dum som ikke har sjekket der.

 

Men likevel et spørsmål til: (kanskje jeg finner svaret på det også før jeg får svar her:)

Når piloten har spurt om visual app, og jeg har svart "report field in sight" - skal jeg da vectorere han eller flyr piloten da på egen navigasjon? Skal piloten fortsette å følge STAR?

Og for å spørre riktig dumt: Dersom man kan fly på egen navigasjon - blir ikke det som å gå fra IFR til VFR flygning? (M.a.o. når ATC sier: report field in sight, så går man de facto fra IFR til VFR-flyging?)

 

[Og for de som lurte, uten de kjedelige detaljene:

Pilot: req vis app, rwy 09

ATC: Report field/runway in sight

Pilot: Have the filed/runway in sight

ATC: Clr vis app, rep on final

Pilot: On final

ATC: clr to land]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den kjente "report field in sigt" lyder over radioen så har pilotene motatt en vektor eller fått beskjed om å fly inn mot et punkt som tårnet vet det er mulig å se flyplassen fra. Pilotene flyr da i den retningen eller mot det punktet til de ser flyplassen, og rapporterer dette tilbake til tårnet. Det er først når de ser flyplassen at de kan fortesette på en visuell approach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...