Gå til innhold

Russer på Kjevik!


Orjan Utne

Anbefalte innlegg

 

Kom tik Kjevik med Bu358 fra Stavanger I går kveld. Og fikk observert noe som jeg selv ikke hadde sett før i Norge. Litt til siden for terminalen sto en Antonov-72. Jeg fikk ikke med meg reg. i mørket, men jeg fikk med meg at det sto Paris-Dakar på siden sammen med Total. Regner nesten med at dette var et fly som ble brukt under rallyet til å frakte personell!!!

Noen som har litt mer info??

Mvh

Ørjan Utne

SK999/HSK106/S2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Flyet har vært her i helga i forbinnelse med EM i snøscooter som foregår i Valle (Nå fikk nok fussballgutta noe å tenke på ja! EM i annet enn Fotoball!?) i Setesdalen.

Flyet dro fra Kjevik i dag ca kl 10.20 med callsign AirTrans9188 (Hørtes ut som AirTrans, mulig noe annet...).

MEGET pen lyd fra motorene! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Flyet dro til Moskva via ARRSY 2A dep., FL250 (ft).

Ha tre gode uker? Jeg drar til Madla på Troppsjefskurs... <sukk>

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Kjevik i helgen jeg. Landet rett forann russeren på fredag, klappsete på fokkeren fra Bergen. Hørte han på radioen, og så han på TCAS'n. Hørte at han egentlig hadde spurt om å få lande på grus-stripen på Valle, som sikkert er dekt av snø, men luftfartsverket ville ikke la han. Ut fra landingshastigheten og rullebanen den brukte når den landet på Kjevik, lander nok denne på meget korte rullebaner.

DANIEL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...