Gå til innhold

Kommer fs2002??


Gjest

Anbefalte innlegg

uffameg...trodde ALDRIG jeg skulle si dette men..

beynner faktisk å blir dritlei alle forskjellige flysims...

er det SÅ mye som går at forandre fra f.eks 2000 - 2001/2 ??

og er det noe som ikke er bra er det vel bare at laste ned noen av alle 1xxxxxxxxxxxxx forskjellige patcher som finnes..

savner en veldig bra og ny utgave av transport tycoon !

eller en linkepatch mellom NFS/FS/++

jaja...KAN jo hende jeg sier dette fordi jeg sitter på en PC med ikke alt for bra resurser... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image]

Timmy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også jeg har sett noen nevne slutten av året for neste utgave av FS.

Microsoft tjener ikke penger på patcher, så vi blir nok 'nødt til' å fortsette å kjøpe nyutgivelser hvis vi vil ha siste nytt. Jeg tviler også på om selskapet vil bruke konkurrenten OpenGL i stedet for sin egen Direct3D, men hvis de i neste versjon av FS klarer å få grafikken like bra og flytende som i Crimson Skies og CFS2 så har vi noe å glede oss til.

------------------

Bjørn Olav Henjum

henjum@privat.cybercity.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer større og oppgraderte flysimulatora som kommer,jo mer oppgradering/utskifting av lydkort,hovedkort etc. for å tilfredstille alt som man "må ha" for å fungere perfefekt.

Microsoft kunne lage en flysimulator som kunne virke i MAC,LINUX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. vi kan jo håpe på en stor patch i stede for en nye FS.

En patch som fikser grafikkmotoren i Flighstim 2000.

Fordi Microsoft har bommet fullstendig når det gjelder 2000 sin grafikkmotor. Jeg leste i en post her en gang at de burde brukt OpenGL istede, og det kunne vært en god ide. Og en ting er komisk i grunn, på Fs2k boksen står det minimum requerments er Pentium 133.... hallo..??? det går jo rimelig tregt på 333...

ligger på 15-20 Fps som standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så håper jeg at det ikke kommer noen ny utgave på en stund. Har selv alle utgavene av FS som er utgitt, og personlig synes jeg FS98 er den beste. FS 2000 funker dårlig på min maskin, og har hørt at det er flere enn meg som sliter for å få den til å virke optimalt. Har FS98 med mye downloads fra disse sidene, og må si at med alle filene som kan lastes ned herfra har jeg et utrolig morsomt spill. Er redd for at flere nye utgaver vil sette større krav til datamaskiner, prossessorer osv for å få det til å fungere bra. Kommer det noen ny utgave som vil virke optimalt med dagens pc`er, ja da skal jeg anskaffe straks.

mvh

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg begynner også å bli lei FS2000 før jeg egentlig har begynt å bruke den som min "standard" FS. Denne simulatoren har jo ruinert meg med tanke på all den hardwaren som jeg har kjøpt for å få disse flyene opp i lufta. Er nå oppe i 1.2GHz med 512 MByte RAM, SCSI 160 og 10.000 rpm-disker. Jeg er fortsatt plaget av at simulatoren tar pauser under approach der disken jobber seg halvt i hjel. Det neste blir vel et GeForce3 grafikkort. Så jeg håper bare at MS kommer med en ny versjon med ny grafikkmotor. Vi får inderlig håpe at de eksisterende FS2000 scenerys da vil virke. Det som jeg er mest redd for, er at alle de som lager fly, paneler, scenery etc. skal slites ut hvis det kommer en ny versjon. Det har vært en del innlegg over sure FS2000 brukere som krever at all programvare (fly, paneler etc.) skulle gli over til FS2000 med masse ekstra funksjonalitet. Slik er desverre ikke virkeligheten. Utviklerne måtte tilbake til tegnebordet og utvikle mye fra bunnen av for å få et maksimalt resultat. Det jeg prøver å si er at det er masse arbeid som må gjøres for å "konvertere" et fly fra FS98 til FS2000 for at resultatet skal bli maksimalt. Det er det mange brukere som ikke forstår.

Jeg synes M$ har et alt for stort fokus på funksjonalitet. Å dytte inn mer funksjonalitet i den nye FS200X blir derfor viktigere enn å lage en ny forbedret versjon av FS2000 (dvs. en ny versjon uten så mye ny funksjonalitet, men at den funksjonaliteten som er der, arvet fra FS2000, virker 100%).

Det vil ta livet av alle FS-utviklerene hvis dem må starte på en ny runde med å lage fly, paneler etc. før dem har fått perfeksjonert seg på FS2000 (inklusiv at dem har fått en lang pause, slik at motivasjonen til å begynne på en ny runde er til stede).

Så jeg håper på at M$ kommer med en ny versjon, men at alle fly, scenery's etc. fra FS2000 skal kunne brukes direkte på den nye, uten noen begrensninger. I mellomtiden så venter jeg på Fly! 2, og krysser fingrene for at det kommer flere scenery's og fly til den. Kanskje den blir min neste "standard" simulator. Jeg liker Fly! bedre og bedre.

Mvh

Egil Johnsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...