Gå til innhold

Sea King'ene trenger en vask!


AMO

Anbefalte innlegg

Og det gjør de virkelig!

Så nettopp en Sea King-maskin, en norsk en, fly over byen her, og den ligna mer på en britisk Sea King med litt lysere gråfarge enn normalt, enn en norsk hvit Sea King!

Jeg fikk helt sjokk!

De må jo vaske maskinene en gang i blant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjør de virkelig!

Så nettopp en Sea King-maskin, en norsk en, fly over byen her, og den ligna mer på en britisk Sea King med litt lysere gråfarge enn normalt, enn en norsk hvit Sea King!

Jeg fikk helt sjokk!

De må jo vaske maskinene en gang i blant?

 

Tja du får sende en mail og melde deg til tjeneste. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... ser ikkje anna enn at maskinane vert nokså skitne av landingar på plassar utan skikkelege landingsplassr (grasbakkar eller grusplassar etc).

 

Då me hadde redningsøving med blant anna ein Sea King frå Ørlandet i November 05, så var maskina nokså rein når den kom og landa første gangen. Men etter å ha flydd over sjøen i låg høgd og landa ytterligare 3 gangar på grasbakken som var den einaste som egna seg til landingsplass for dette forholdsvis tunge helikoptere, så var det såpass skittent at det hadde hatt godt av ein vask (noko eg reknar med den fekk).

 

Kanskje dette helikopteret du har observert har landa i området med mykje skit på bakken, som igjen har blitt virvla opp av rotorvinden og festa seg til skroget?

 

Uansett. Blir eit trist øyeblikk då denne karen må kapitulere til fordel for nye redningshelikopter. Som fartygssjefen sa så fint under ein samtale eg hadde med han etter debriefinga på øvelsen : "Folk flest kjenner redningshelikopteret. Og det går under navnet SeaKing'en. Ingen seier Redningstjenesten. Alle referer til redningstjenesten som SeaKing'en".

 

Men på ei anna side så vert det ein stor fordel når me får nye, raskare helikopter med lengre rekkevidde.

 

Kanskje litt avsporing dette her, men det får no så vere.. ""

 

Ha ein fin dag folkens"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...