Gå til innhold

fly-planlegger med kart?


Sindre Torp

Anbefalte innlegg

SE HER

 

Spørs hvor stort kart du er ute etter, men her får du i hvertfall en liten pekepinn oppe til høyre. I tillegg får du link til kart for flyplassene du skal fly fra og til..

 

Var grei nok denne. tusen takk ""

 

EDIT: Men den har jo ikke all verdens flightplans i databasen, men (til Amerika og slik) ""

 

Hvis det er flere som har tips så tar jeg gjerne imot flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt FSNavigator og kan derfor relatere meg til det programmet. FSN inneholder alt jeg kan trenge av flyplasser,STAR/SID, airways, VOR/NDB etc. for å gjennomføre planlegging av en flight hvor som helst i verden. Jeg bruker routfinder til å legge opp ruten, og fører så inn WP i FSN. Deretter kan jeg legge inn ønskede SID/STAR for så og få en komplett rute. Ruten kan eksporteres til FMC i de mest populære flytyper. Når jeg flyr online, kopler FSN opp mot SB3 og alle fly i en gitt omkrets vises da på samme kart.

FSN er en modul til FS, og kjøres simultant med FS. Det vises ved og trykke F9. I.o.m. at dette var det programmet jeg begynte og bruke da jeg skjønte at ruteplanleggeren i FS ikke dugde noe særlig (for jeg begynte jo med den), og at det har mettet mitt behov, har jeg ikke sett FSCommander i bruk.

I siste PCPilot er det derimot en semidyptgående review av FSC, og den fikk full score der, og gav meg lyst til og prøve den. Men det er nå slik at det er litt vondt å bytte fra et program som jeg i utgangspunktet er fornøyd med.

Siden FSC har kommet med en ny versjon, er det mest trolig at det har forenklet funksjoner oppimot konkurenten deres FSN som ikke har kommet med en update opå lenge, og mest trolig hadde jeg valgt FSC om jeg skulle velge meg et ruteplanleggingsprog for første gang nå.

Programmene kan også fungere som autopilot på fly som bruker FS's innebyggede atopilotsystem, altså ikke f.eks. LevelD.

Bottomline: FSNav fungerer utmerket og har mer eller mindre de samme funksjonene som FSCom, visa-versa, men FSCom har en nyere versjon ute.

Tror ikke jeg skal rote det mer til, men anbefale deg og titte på hjemmesidene til de respektive programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...