Gå til innhold

På mitt flyforum på blink


Agnor Bertheussen

Anbefalte innlegg

Ville bare si at jeg har skrevet en liten artikkel om FLG06 på blink som ligger på gruppeforsiden. Jeg lurte på å få den på forsiden på blink men synes ikke den var relevant nok for hele blink. I alle fall har jeg et forum på blink for flyging, stort sett 737 og Dash 8 der man diskuterer flight techs og litt navigasjon.

 

Om det er noen her inne som har blink så kan dere godt bli med i gruppen om dere er spesiellt interessert i noen av flytypene. Vi er bare 10 personer som har startet dette men det blir nok en del flere etter hvert kanskje.

 

Her er hva som er skrevet om FLG

 

FLG06, en stor suksess!

 

FLG06 ble arrangert av Oslo Flightsim klubb den 24.-26.februar 2006 på Oslo Lufthavn! Ca 200 deltakere etter det jeg har fått vite tok del i dette arrangementet! En gedigen suksess for fly og flightsim interesserte!

 

En stor takk går til Geir Ove Finnstad og Jan Fredrik Furøy blandt annet, som har stått bak dette enormt bra arrangementet på Oslo Lufthavn. Arr. ble utformet som et LAN som tok plass i Braathens B hangar på OSL over hele helgen.

 

Arrengementet inneholdt:

 

- Sosial sammenkomst med faglige utvekslinger

- MD90 til disposisjon hele helgen (cockpitsitting, systemtesting, FMC osv)

- Salg av it / teleutstyr / software

- Full motion flight simulator hos SAS Flight Academy

Boeing 737 NG og Dash 8

- Foredrag av kaptein på 737 NG (SAS Braathens) (Flight techniques)

 

 

Helgen var en minnerik opplevelse jeg selv aldri kommer til å glemme. Hele kostnaden for dette var fra min side kun 3.500 kr. Da mat, overnatting, simulatortimer og flyreise fra Tromsø inkludert!

 

Simtimene var sponset (substidiert) av SAS FA slik at vi betalte 300 kr pr slott på 10 minutter. (30 min i cockpit).

 

Flere piloter jeg har snakket med var overrasket over å ha fått dette til og synes dette var et kjempe tilbud til flightsim interesserte som virkelig vil leve ut hobbyen sin. Det ble snakket om dette i mange cockpiter til SAS Braathens at hangar B og mye av tid på SAS Flight Academy var okkupert av flightsimmere og kommende flygere denne helgen! De synes dette var et kjempeprosjekt!

 

For dere som har blink kan dere melde dere inn i gruppa via denne adressen:

 

 

Gruppen flygere på blink

 

I tillegg skal en kamerat av meg, Stian Klevel, ut på reise med SAS Braathens med en 737 Classic maskin. Han skal reise med crewet Trondheim-Bodø-Tromsø-Bodø-Trondheim i cockpit og skal ta masse bilder og komme med masse info fra turen. Jeg gleder meg kjempemasse til å få rapport fra åssen det gikk på turen. Han er ikke registrert her på flightsim.no men dere er velkommne til å laste ned filmer og bilder på våre sider etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varmer, tusen takk på vegne av hele teamet, vi må ikke glemme Fred, Per og Geir og mange andre gode klubb medlemmer.

 

Vi har som nevn i en annen post bestemt oss for og gjennomføre FLG 07, vi skal prøve og gjøre dette til et enda bedre event en sist. Det kommer info til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...