Gå til innhold

Video jeg har lagd :=)


asgeir westgård

Anbefalte innlegg

Har bare sitti og lekt meg litt med film-maker`i xp, har flydd litt og klipt litt og lagt på litt musikk og greier.. Har en her som kunne vært reklamefilm for alphasim hvis det ikke var for at et av flya er f104 fra en annen produsent.. men men, sånn er det.. Litt stor fil, men hvis du vil titte på den, gå hit:

 

 

http://rapidshare.de/files/11614801/reklamefilm.wmv.html

 

 

se på den med litt humor da, er ikke noe gravalvorlig instruksjonsfilm akkurat.. hehe.. Har bare prøvd meg litt..

 

Asgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bare en harddisk er det vanskelig å gjøre noe med det. Fraps jobber atskillig bedre hvis video lagres til en annen fysisk disk enn den windows ligger på. CPU er viktig også, Pentium4 er en del bedre enn AMD/Celeron når det gjelder å frappe spill.

 

Analyserte videoen din litt her, fant duplikerte rammer for hver 2 og 3 rammer i den første flighten rett etter take-off (det forklarer rykkinga =) ), og det uten at det er et eneste tre eller annet autogen-objekt å se. Kanskje du har noen programmer kjørende i bakgrunnen i windows som tar ressurser, feks antivirus og anti spy/ad-ware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har hvertfall antivirus, ad-aware, firewall, og fraps ikke minst da.. ja der det blir litt hakkete, og det har jo forundra meg litt, for uten fraps så glir alt veldig fint uansett hva jeg har på i fs9.. bra fps og alt, men med fraps så synker den drastisk.. fins ikke andre tilsvarnede programmer som kanskje er "snillere" da eller? eller så får jeg invistere i athlon 3800 eller noe da.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener investere i en Athlon X2 3800+ er jeg enig, Athlon 3800+ nei "" Svakheten til vanlig Athlon/sempron/celeron er at de må slippe taket i FS hver gang Fraps trenger oppmerksomhet, i den tiden det tar får ikke FS tilgang til prosessorkraft i det hele tatt og man kan da oppleve uforholdsmessig store fall i FPS. En X2 eller Pentium D merker ikke at Fraps kjører, og en Pentium4 kan pga hyperthreading "begrense skadeomfanget". Det er litt paradoksalt at selv et råskinn som som AMD FX-57 kan gi store FPS-dropp i forhold til en beskjeden Pentium4 når Fraps kjører hardt. Nå er det sikkert noen som vil mene at "i taskmanager har ikke Fraps brukt mye CPU-tid så det er harddisken som gir FPS-tap", men det som ikke vises i fraps sin CPU-bruk er at CPU må jobbe knallhardt med å flytte data fra Fraps til harddisk (stooore filer vettu), så det er altså CPU-bruk som er hovedårsaken likevel.

 

Dobbelkjerne er tingen for FS, uten tvil, ASv6 og Fraps har da sgs ingen innvirkning på FPS. Med hyperthreading er det mere komplekst og det gir ikke ytelsesgevinst i alle tilfeller, men i kombinasjonen FS og Fraps hjelper det iallfall litt. Må nesten nevne at dobbelkjerneprosessorer også gir merkbart reduserte loade-tider i FS, for ikke å snakke om hvor mye fortere det går å installere addons fra zip-filer osv, er så å si bare fordeler med dobbelkjerne.

 

Ok, ble så mye skriverier at jeg likegodt legger til et eksempel på hva som er "problemet" med Athlon/sempron/celeron. Husk bare at dette er teori og meget løse eksempler. Vi skal prosessere data fra 2 prosesser:

 

Data INN:

AAAAAA

BBBBBB

Vi kan forestille oss at A er FS og B er Fraps.

 

Data UT Celeron/Sempron::

A A A A A A B B B B B B

Mellomrom fordi det tar tid å prosessere.

 

Data UT Dobbeltkjerne:

ABABABABABAB

Her er mellomrommene fylt opp fordi det er to fysiske kjerner som jobber. Teoretisk kan det da gå dobbelt så fort.

 

Data UT Hyperthreading:

ABA BA A B ABA BA B

Igjen meget teoretisk, men iallfall kan Hyperthreading nyttegjøre seg uutnyttede ressuser i prosessoren så NOEN færre mellomrom vil det vanligvis bli. Det som er mest interessant er at A og B nå kommer ut annenhver sin gang (pga to Logiske prosessorkjerner, men fortsatt bare en fysisk kjerne), mens det for Sempron/Celeron ikke finnes paralellprosesseringsmuligheter og det tar da lang tid før neste prosess kan behandles. (Det styres av operativsystemet [Preemtitiv multitasking], vi forestiller oss her at operativsystemet allerede har sendt disse dataene til prosessoren for prosessering)

 

Må nesten tilfredsstille AMD-tilhengerne her også. Hyperthreading har sine ulemper, JA. Hvis 2 program/prosesser konkurrerer om de samme resursene i prossessoren kan den gi data ut som dette:

A_B__A_B_A_B__A__B_A_B__A__B

 

Edit: Bytta ut mellomrom med underscore for korrekt visning i browser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...