Gå til innhold

Flypriser i 2006, og avgifter.


Truls Meek

Anbefalte innlegg

Nå er det bestemt at flyavgiftene blir redusert fra 1 januar 2006 med inntil 6%, og samferdselsdepartementet forventer at denne reduksjonen kommer kundene tilgode i form av billigere billetter. Etter en sjekk på nettsidene til flyselskapene i dag kan jeg ikke se at noen selskaper opererer med lavere priser etter 1 januar 2006 enn før nyttår. Med andre ord er det flyselskapene nok engang som stikker av med gevinsten. Jeg synes å ha sett dette før også, og jeg håper departementet gjør noe for å tvinge frem lavere priser på reiser nå som avgiftene blir redusert.

 

Med hilsen

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det ikke er billige biletter ute på markede? Tror du det er billig å drive i luftfart? Skulle jo nesten tro at folk tror det er fryktlig lave utgifter i denne bransjen... "" Hvis selskapene nå tar denne bonusen rett i lomma så har de mere kapital til å forbedre tilbud osv, men hvis du som grinete passaskjer krever ennå flere billigbiletter så tar det jo lengere tid får å få mye bedere tilbud og servicer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over at det er dyrt å drive flyselskap, men dette er utgifter som forbrukerne betaler til staten og ikke til flyselskapene. Derfor tar selskapene "gevinsten" i egen lomme, noe de ikke har lov til men som de også har gjort tidligere. Og at et selskap benytter gevinsten til å gi et bedre tilbud, ja ja.. det tviler jeg veldig på! Samferdselsdepartementet forventer, og vil følge opp saken for å se at billettprisene går ned nå som dette er bestemt.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor tar selskapene "gevinsten" i egen lomme, noe de ikke har lov til men som de også har gjort tidligere.

 

Jag ler mig nästan ihjäl här på Julafton..! ""

 

God Jul Truls! ""

 

Ett flygbolag, som vilken annan bedrift som helst, får ta vad de vill i betalt för sin produkt, oavsett hur stor del de statliga avgifterna utgör..!

 

Men om avgifterna är höga så kan bolaget behöva sänka sin intjäning pga att totalpriset kan bli för högt med tanke på tillgång och efterfrågan. D.v.s. att om totalpriset för kunden är för högt så kan bolaget riskera att mista kunder, därför kan det vara ekonomi i att minska intjäningen för att öka omsättningen.

 

När nu staten sänker avgifterna så förutsätter du att det endast ska komma kunderna tillgodo... Vad med flygbolagen som slitit med dålig intjäning och tvingat fram nedskärningar de senaste åren..? Kan detta vara ett försök från staten på att hjälpa de? Måste det vara så att kunderna ska få hela förtjänsten för att det ska vara "rättvist" i dina ögon?

 

Sen är det mitt i julhelgen... Förväntar du att flygbolagen ska scramble de anställda in på kontoren för att räkna om priserna och uppdatera prislistorna så att du ska kunna se ett direkt resultat på internet???

 

Slappna av en smula! Det ÄR Jul! ""

 

Du reser billigt med flyg i Norge nästa år, oavsett om avgifterna förändras till några % hit eller dit.

 

Det avslutar min julesurf! Nu är det Kalkon! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen..

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det er ikke flyselskapene som bestemmer hvor mye avgiftene skal være..Det er staten. Og hvis et selskap sliter økonomisk, så skal selskapet få lov å beholde gevinsten av å ikke redusere avgiftene? Selskapene tar jo det de vil for reisen, det har de jo alltid gjort. Det kan vi jo se på prisene til de ulike selskapene nå også, prisene er jo variabel fra det ene selskapet til det andre. Det er ikke jeg som forutsetter at prisene blir lavere, det er det samferdselsdepartementet som har bestemt. Det er ikke jeg som trenger å reise billig som du antyder, jeg har mulighet å reise billigere enn mange andre her. Det er ikke igår departementet bestemte å redusere denne avgiften, den ble bestemt for lenge siden, og selskapene har hatt nok tid å justere prisene.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...