Dag Johnsen Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Heisann Michael... Som allerede er nevnt så er dette utrolig fint og informativt om B777's utvikling, og jeg skal legge kun til et par ting... Jeg var så heldig å delta i en av de mange B777 "Working Together" arbeidsgruppene tidlig i 90 årene, da dette flyet ble designet, og i begynnelsen het de "A" market og "B" market... og senere ble "B" market til "IGW" som du nevner... og i dag kalles "ER". 207 ETOPS har nok ingenting med B767 og A300... men med North Pacific ETOPS operasjon. Vi... Continental... skulle bli de første til å få 207 ETOPS, og la ned masse av grunnarbeidet for dette, sammen med United, men da den FAA inspektøren som skulle foreta validation flight for oss var så treg... og så på ferie... tok United Airlines validation flighten først... og lagde selvfølgelig en masse PR om dette... 207 ETOPS brukes kun når enkelte ETOPS alternative flyplasser har vær under minima, og vi flyr akkurat den samme ruten som under "normalt" 180 ETOPS. Uten dette ville vi måtte fly mye lengre sør og flighten ville blitt et par timer lengre. Vi bruker 207 ETOPS mellom 5-6 ganger i måneden i gjennomsnitt... og selfølgelig mer ofte om vinteren. Dag Siter
Michael A B Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg var så heldig å delta i en av de mange B777 "Working Together" arbeidsgruppene tidlig i 90 årene, da dette flyet ble designet, og i begynnelsen het de "A" market og "B" market... og senere ble "B" market til "IGW" som du nevner... og i dag kalles "ER". Visste ikke at du var med på det, moro Glemte jo å nevne denne inndelingen, en glemmer tydeligvis enkelte ting midt på natta Kan legge til at 772LR/A345 er en del av det som kalles "C" market. 207 ETOPS har nok ingenting med B767 og A300... Takker for korreksjon Dag, det er notert i boka Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.