Ivar Skaugstad Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Hei, setter opp en liten VFR til fra Sogndal, via Ørsta, videre til Ålesund, Kristiansund og til slutt Værnes i morgen søndag! Oppmøte er kl. 12:00 på Sogndal/Haukåsen, gjerne litt før så vi kommer oss avgårde rundt planlagt tid. Hovedsaklig bruker vi light aircraft for at vi skal kunne fly sammen, evt. i formasjon. Selv vil jeg bruke C177, som har en marsjfart på ca. 125 kts. Vil komme tilbake med mer informasjon og flightplan senere i kveld, hadde satt pris på om vi fikk litt ATC service i morgen! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 Her er et forslag til flightplan og annen generell informasjon for turen i morgen: Sogndal/Haukåsen -> 0 nm Jostedalsbreen -> 30 nm Hornidalsvatnet -> 55 nm Ørsta/Volda -> 70 nm Ørsta/Volda -> 0 nm Ålesund/Vigra -> 22 nm Ålesund/Vigra -> 0 nm Molde (Touch and go) -> 30 nm Kristiansund/Kvernberget-> 60 nm Kristiansund/Kvernberget-> 0 nm Sunndal -> 35 nm Sunndal -> 0 nm Trondheim/Værnes -> 77 nm Totalt distanse: -> 264 nm Total beregnet flygetid:-> 2h 5min Vi bruker rw.avsim.net/vfrtur som voice kanal, greit med slikt når man skal fly VFR og i formasjon! Knut Arve Nygård har forøvrig lagt ut teasterbilder for morgendagens tur her! Vell møtt i morgen! Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Knut Arne Nygård har forøvrig lagt ut teasterbilder for morgendagens tur her! Vil anbefale alle å ta den ruta eg tok i dag frå Hovden til Vigra Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Skrevet 23. oktober 2005 God morgen folkens! Beklager at jeg ikke møtte opp, men var ute en tur i går og var ikke i seng før kl. 07, å stå opp kl. 11 ble derfor uaktuelt. Var det noen som tok turen i dag, vil gjerne høre et sammendrag om hvordan det gikk! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.