Rune Karlsen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har nå innstalert enda el PLS, pluss lakt inn en mengde motorer på simulatoren slik at man fysisk kjenner på kroppen alle følelsen som jeg tror er i et jagerfly. Alt fra vibrasjoner fra oppstart av motorer til luker som lukker seg når landingshjulene går opp. Den genererer også turbulence. Jeg lurer på om noen kan svarer på om man kjenner rekylen i cocpiten når man skyter med maskingeværet i et jagerfly? Rune Karlsen http://flysimulator.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Etter det jeg har hørt rister det relativt godt i F-16. F-14A/B/D bruker vel samme kanon (M-61A1), så jeg vil tro det merkes i de også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det er vel egentlig greit å kjenne at man skyter, slik at en ikke med et uhell kommer borti knappen og peprer løs uten å legge merke til det... Men nå har jo ikke jeg peiling på hvilke alarmer og slikt som starter hvis det skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ok! Da kobbler jeg maskingeværet til PLS og får frem ristingen. Takk skal dere ha Rune http://flysimulator.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du kjenner det ganske tydelig etter det jeg har blitt fortalt ifra piloter. Det rista også rimelig heftig i simmen når vi fikk teste den i Bodø før vi dimma. Du vil nok kjenne vibreringa bedre i en F16 enn i en F15/14, rett og slett på grunn av masse. Du kjenner det også rimelig greit i en A10, etter det jeg har blitt fortalt. Skulle bare mangle, når man sitter rett over løpene og har sluttstykket en halvmeter bak hekken De fleste av de nyere jagerflyene har M61A1. F14, 15, 16, 18 og 22 har alle denne kanonen. F111 kunne også utstyres med den, samt at både F4, F105 og F104 hadde den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det er vel egentlig greit å kjenne at man skyter, slik at en ikke med et uhell kommer borti knappen og peprer løs uten å legge merke til det... Men nå har jo ikke jeg peiling på hvilke alarmer og slikt som starter hvis det skjer. [synsemodus]Først må vel MASTER ARM være ON. Triggeren krever kanskje litt trykk også? Tracer'ne er vel ikke direkte usynlige heller.[/synsemodus] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Master Arm må være på, samt at du ikke kan ha vekt på WoW (Weight on Wheel)-switchene. Kanonen kan med andre ord ikke avfyres på bakken med mindre WOW-switchene deaktiveres. Vet ikke åssen det er på andre fly enn F16, men på 16 så er triggeren en dual-stage trigger. Første step aktiverer GunCam, såvidt jeg vet, og kanonen avfyres ikke med mindre second stage nåes. Det skal faktisk en del kraft til for å gjøre dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Takker for info! Nå skal det riste her også! Rune Karlsen http://flysimulator.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.