Gå til innhold

Kastrup i dag...


Jan Arne Sjøholt

Anbefalte innlegg

Har plukket ut en flight som jeg har booked, SK2370 EKCH-ENBR. flightplanen min er SORGA UT501 AAL UM725 SOXUS..

Slik jeg har forstått det er både SORGA og SOXUS en "jetvei" som jeg skal følge mot AAL og dereter BGO. Men disse "veiene" finner jeg ikke. HAr prøvd med FSnavigator og ved planleggeren i FS, men nei. Er det noen som kan hjelpe meg litt her..skal fly kl 17.45 fra CPH så noe før det hadde vært kjekt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal fly en SID (Standard Instrument Departure) til SORGA. Det er en fastlagt rute ut fra EKCH som du finner på kart. Fra SORGA skal du fly en slik "jetvei" til AAL som heter UT501, og videre til SOXUS via "jetveien" UM725. Herfra flyr du en STAR (Standard Terminal Arrival) inn til ENBR.

 

Disse jetveiene får du vel mest bruk for hvis du flyr et fly med skikkelig FMS (PMDG 737/747, PSS A3x0, F1 ATR e.l.), der du kan legge ruten rett inn slik du har fått den oppgitt. "Jetveiene" består bare av en rekke waypoints. Ruten din består av følgende punkter:

 

SORGA - MIKSI -AAL - LAVKO - SOXUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...