Gå til innhold

Nybegynner


Jan Arne Sjøholt

Anbefalte innlegg

Hei igjen...nå har jeg fått koblet meg opp på Vatsim og alt virker. Har lest en eller annen plass at det har vært slike nybegynnerkvelder som arrangeres i ny og ne.....er det noen som kan tenke seg å lage til noe slikt. Det hadde vært kjekt hvis noen kunne ha tid til å ta seg av meg og eventuelt andre. Er ikke sikker på hvordan alt funker, flightplan, hvor detlajert og sånne ting. Hva som må planlegges, ja, en masse dumme spørsmål igrunn "". Har jo kun fløyet for meg selv og aldri på "nett" så jeg krysser fingrene for at noen kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan og ja velkommen skal du være til Vatsim ""

 

Ja, treningskvelder er morro det, kan hjelpe godt det.

Men jeg vet ikke om det er til hjelp men flyr du i norge så pass bare på at du flyr med atc og setter at du er newbie i Flightplanen å like greit forteller at du må ha ting litt inn med teskje, og er det lite trafikk kan du jo alltids spørre underveis, les litt på vatsim.net og Scandinavia sine egne vatsim sider, er UTROLIG morro når man kommer inn i det.

Du lærer på vær eneste flytur.

 

Men et godt tips er å begynne i Norge, atc som du kan prate norsk med er et must i begynnelsen, etter min mening ivertfall.

 

Dro til Amerika her for en stund siden på vatsim og jeg syntes det var litt vrient å få med seg alt som skjedde på radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej og velkommen til denne vidunderlige hobby. Er stadig "høj" på en tur til Munchen i går, hvor vi lå et par stykker inbound på finalen, og ATC'en var i top.

 

Håber I snart vil kunne få samme oplevelse.

 

Vi har et meget stort fly-in undervejs i morgen, søndag, som de fleste af mine ressourcer er gået til de sidste par uger.

Men når jeg får lidt tid igen, så planlægger vi en træningsaften. Desuden er der på www.vaccsca.org en pilot trænings sektion, hvor du måske kan få lidt hjælp.

 

Vi ses!

 

/Peter

Vaccsca Chief of pilots

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...