Gå til innhold

kommer meg ikke online via SB3


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Problemet er når jeg starter SB3. Får melding om at jeg ikke kan "hoste session", og at SB3 av den grunn ikke vil starte. Har hatt 2 uker borte, og før jeg dro var alt i orden, når jeg på søndag skulle skulle simme funket det bare ikke. Hele kvelden gikk med på å prøve å finne løsning på problemet, og nå har jeg brukt to kvelder til. Er ikke helt fritt for at jeg er litt fortvilet nå.

Har prøvd følgende etter å ha lest diverse hjelpfiler og fora for problemløsning:

-Reinstallert SB3

-restartet router og modem

-Deaktivert UPNP nettverk

-Deaktivert brannmur

-Byttet port for FS multiplayer

-testet DirectPlay i DxDiag(får feil #9-cant host session)

 

Har sett at det kommer en melding som sier omtrent:"conecting multiplayer via lobby" før, så jeg gikk ut fra at SB bruker MSFS's multiplayer modus. Derfor byttet jeg porten fra 23456 til 23231 bare for å prøve. Da kom jeg opp på flightsim.no sin server, men SB virket fremdeles ikke.

I.o.m. at jeg får en feilmelding i DirectPlay testen, er feilen hos meg et sted, men har testet de trixene jeg har funnet i fora uten hell.

 

Noen som har noen erfaring med dette?

 

 

EDIT: Fant svaret her: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?t=137

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...