Gå til innhold

Antenne till flyscanner...


Fredrik Schjetne

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette spörsmålet men pröver her ""

 

Har skaffa meg en Maycom AR-108 og lurer litt på att kjöpe en external antenne till denne, jeg er klar over att jeg trenger en overgang fra SMA till BNC, men spörsmålet er hva trenger jeg for en antenne for å få bedre signaler, akkurat nå får jeg in Malmö CTR , Landvetter APP og så vitt ATIS på Landvetter (Jeg bor i Göteborg) Men får bare in flyene. Så hvor stor antenne trenger jeg? Må den stå ute eller rekker det att ha den inne?

 

Sikkert mange som kan dette ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har själv köpt en sådan scanner i Göteborg bor i Stenungsund.

Hör flygen hör jag bra med org antennen. Men hör inte Landvetter.

Har provat med längre antenn 1/2 vågs utomhus hör då ATIS på Landvetter och tornet med lite brus men helt ok men CTR Malmö hör jag ej.

Har sökt lite runt på nätet och de flesta rekommendera discone antenn men den tar plats så det går inte ha den på en balkong. Tips se länk http://ham.srsab.se/ww/start_index.htm

MVH Staffan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM dere bruker søkefunksjonen i forumet vil dere finne mye om dette, men for å gjenta hva jeg tidligere har sagt:

 

Du får ikke noe bedre enn en Jpole antenne. Dette er en type som går greit å lage selv av kobberrør som loddes med gasslodding. Det du trenger er 50ohms coax kabel og kobberør samt loddeutstyr og drill med 1,5 - 2 mm bor.

 

Dersom du skal ha noe bedre enn en Jpole må du opp i antenner som koster mange tusen kroner, kanskje titalls eller hundretusen også.

 

Magnetfotantenner er IKKE å anbefale på annet enn biltak (biltaket vil på de fleste antenner være antennes jordplan), og ei heller antenner laget for annet enn det du vil høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...