Gå til innhold

Halvt års fengsel for flyfyll


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Hele besetningen er engelsk på dette British Airways-flyet (selv om det i teorien selvsagt kunne ha vært f.eks. en nordmann, som jobber for selskapet - men det er uansett irrelevant) siden denne forbrytelsen ble begått i Norge - føres derfor rettsaken på norsk jord. Avgangen var OSL-LHR, men ble selvsagt kraftig forsinket, siden BA måtte fly en nytt crew opp til OSL. Ble rimelig heftig medie-oppslag når dette skjedde husker jeg. Er jo ikke første gangen crew hos BA blir tatt med en del promille, dårlig reklame for selskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke første gangen crew hos BA blir tatt med en del promille, dårlig reklame for selskapet..

 

Ja BA er notoriske, glemmer aldri dokumentaren om fyll blant air crew. BA Skippern og styrmann står i resepsjonen om morran, de har drukket doble konjakker tett til klokka 5.

 

Det er så dårlige at de knapt ser ut av hodet! Hårreisende!!

 

BA sliter med denne kulturen ennå, det beviser jo denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke første gangen crew hos BA blir tatt med en del promille, dårlig reklame for selskapet..

 

Ja BA er notoriske, glemmer aldri dokumentaren om fyll blant air crew. BA Skippern og styrmann står i resepsjonen om morran, de har drukket doble konjakker tett til klokka 5.

 

Det er så dårlige at de knapt ser ut av hodet! Hårreisende!!

 

BA sliter med denne kulturen ennå, det beviser jo denne saken.

 

Er ikke denne saken fra november 2003 da? VG-artikkelen som brukes som kilde her kan nok kanskje tolkes som om hendelsen skjedde i november fjor, men det tror jeg ikke var tilfellet (uten at saken er mindre alvorlig av den grunn).

 

Og hvis det er samme saken vi snakker om her så var visstnok kapteinen faktisk edru når han satte seg i cockpit, men man mener at han burde ha kjent til at co-pilot og purser var beruset. Samtlige involverte sluttet i BA før BA fikk foretatt seg noe.

 

Siden den gang skal BA ha en innført en nulltoleransepolitikk når det gjelder dette med å nyte alkohol og andre rusmidler før en skal fly, noe som visstnok også innebærer at alle ansatte kan bli testet for alkohol- og narkotikabruk uten forvarsel.

 

Klart ovennevnte episoder er svært uheldig reklame for BA, men å påstå at BA er notoriske når det gjelder rus blandt ansatte synes ihvertfall jeg er en noe useriøs og drøy påstand, for å si det litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart ovennevnte episoder er svært uheldig reklame for BA, men å påstå at BA er notoriske når det gjelder rus blandt ansatte synes ihvertfall jeg er en noe useriøs og drøy påstand,

 

Jepp, litt høy kølle der ja, notorisk ble brukt for dramatisk effekt. Manglende kunnskaper om BA's personal politikk er også en faktor! Skal dempe meg litt ""

 

Forresten det var ikke VG. Jeg snakker om en dokumentar som gikk på TV for 6-8 år siden. Der fikk ihverfall BA så øra flagra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...