Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jada, vet at dette ikke akkurat er en "nyhet" da hendelsen er snart 5,5 år gammel, men satt her å så igjennom Havarikomisjonens rapporter da jeg kom over rapporten for akkurat denne hendelsen. Synes det var litt artig lesestoff, så for de som fatter interesse for Russeren som ødla innflygnings systemer til nesten 800 000,- kan jo lese rapporten her! Kort fortalt, 4. Februar 2000 skulle akkurat dette såkalte "laskseflyet" av typen Ilyushin Il-76 fra Aeroflot lande på rullebane 27 på Værnes. Landingen foregikk i mørke, med mye vind og relativt dårlige landingsforhold, og endte med at flyet kom alt for lavt ut av skydekket som lå i 1200ft, noe som resulterte i at den rev med seg diverse antenner, blandt annet LLZ antennene til bane 09. Har sett bilder av antennene etter ulykken, men lyktes ikke å finne disse, men kos dere med rapporten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Husker denn saken godt, og må si jeg lo godt når NRK snakket med kapteinen ombord. La oss bare si det sånn at jeg fikk sterke flashbacks til en viss ubåtkaptein i Harald Heide Steen Jr's skikkelse.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.