Gjest Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hei alle sammen Vil nå prøve meg igjen på en ny tur rundt om i Norge i VFR fly, MEN! Hittil har jeg brukt AIP VFR kart. Dette er kart som kun har VFR informasjon innenfor flyplassens område. Og dette går ikke når jeg skal fly over lange avstander. Har sett på EAD, og der har vi jo alle slike kart med airways, intersections m.m. Og slike kart har vi for hele Norge som en oversikt, ikke en og en flyplass Men, for VFR! Snakket med forskjellige piloter, og de forklarte meg at det het ICAO VFR kart? Dette er VFR kart som dekker et mye større enn kun flyplassens område AIP kart finnes gratis på EAD, men finnes det gratis ICAO VFR kart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Selges hos f.eks. NAKShop. Du finner dem ikke gratis, med mindre noen har tatt seg bryet med å scanne de store kartene og sette bitene sammen. Vill dog satset på å kjøpe. Koster ikke all verden. 190,- pr. kartblad for ICAO-kartene. Norge er delt opp i tre kartblad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius bråthen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hva/ eller hvor finner jeg EDB (for gratis AIP kart)?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 http://www.eurocontrol.int/ead/EADBasic.html Får du evt. problemer med innlogging der Marius, ta et litet søk på forumet etter utførlig bruksanvisning (vet det er gitt opp til flere ganger de siste par månedene her). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 fly VFR og ikke har noe VFR-kart? har du NAF-veibok så har du knallkart for å finne fram de fleste steder. Jan Roar Rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Takker for alle svar her! Men, en ting angående EAD. Jeg flyr nå til Isreal... men kan ikke finne kart for Israel på Eurocontrol Er det noen som vet om en annen side hvor jeg kan finne kart for LLGB? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 http://www.berrygelderblom.nl/ har en kartsøker for hele verden. Ser en del av linkene der ikke fungerer, men andre gjør. Den første listet for kart over Ben Gurion-flyplassen under "Israel" virker, med nedlastbare instrumentkart i pdf-format Håvard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Takker for fin link Halvdan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.