Gå til innhold

A/C log


Jan-R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Hei Jan Reidar,

Grunnleggende opplysninger er;

Flyets registrering, dato, avgangsflyplass, NIL (ingen anmerkninger) eller eventuell COMPLAINT (anmerking), f.eks."shimmy felt upon landing in noseleg" + din signatur.

Dette er bare et eksempel på hvordan det kan se ut i loggen til en DC-9, B-737 etc. etc.

Håper dette svaret var greit?

MVH

Fred Vonstett

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en loggbok (nå svarer jeg for småfly siden jeg ikke har flyet så veldig mye store fly irl :-)) står "alt om flyets tekniske historie".

I bokens første del (på de hvite sidene) skriver fartøysjefen en "mini rapport" om flygingen, avgangssted, ankomststed, flytiden (avgangstid og landingstid), hvor mye fuel som var ombord når flygingen startet osv. samt om flygingen foregikk uten annmerkninger, finner du at en flyger før deg har satt opp ann. på flygingen går du lengre bak i boken hvor han skal ha skrevet mere utførlig hva annmerkningen gjaldt. Her kan du også se alle tidligere annmerkninger (og hva evt. mekanikerene sier om dette, kan det flyes med og taes på neste service f.eks.).

Enda lengre bak i boken føres alle periodiske servicer inn av mekanikerene.

Har desverre ikke noe bilde av loggboken her, men kan ta noen bilder av den neste gang jeg flyr, men tror kanskje det vil ha liten interesse og se på [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Og på småfly så føres ikke neselegg trøbbel opp på logg sidene (mulig det gjøres det i større fly), det føres bak i boken på "service sidene" (husker ikke nøyaktig tittel på disse sidene), eneste du skriver på logg sidene er at det var en annmerkning (nesehjulstrøbbel har jeg desverre selv måttet føre inn engang :-D).

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...