Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten utrolig at det ikke skjer flere ulykker der nede, med tanke på hvordan det står til med flyparken deres. At de har så mange fly i lufta enda er jo bare utrolig egentlig (USA nekter salg av deler.) Men, fint at noen land enda greier å holde 747SP, 707 og 727 i lufta.

Får bare håpe at dette ikke var en av de siste 707 som brukes i sivil luftfart.

 

Edit:

Saha Air har en flåte bestående av 5 B747-100 & -200 i fraktkonfigurasjon, 5 B707-3J9Cs, og 3 Fokker F-27 til troppetransport. Som det står i artikkelen eies flyselskapet av Iranian Air Force.

Kun fire av fem B747 er i en slik tilstand at de får lov til å fly (1 B741 og 3 B742.)

Og det ser ut til at kun EN 707 (EP-SHK) blir brukt til passasjertransport. Leit om det er denne, for da er det bare en 707 i passasjertransport igjen i verden, som flyr for LADE i Argentinia (eid av det Argentinske forsvaret.)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...