Gå til innhold

Mystisk fugl ved ENVA


Anbefalte innlegg

Klokken 03:21 natt til fredag (eller var det natt til torsdag?) hørte jeg "fuglesang" utenfra, og jeg tuslet mot vinduet for å se om jeg kunne se hva det var for slags "fugl". Over Gråkallen kom det et lys-show jeg ikke har sett maken til siden jeg var på Liseberg. Det blinket og lyste i grønt og "hvitt". Så ut som en skikkelig tivoli-attraksjon som kom dalende ned i skjul. Det var en smal sak å høre at dette ikke var noen C5, men at det var en stor fugl, hersker det ingen tvil om.

Det kan ha vært "lakseflyet", en IL-76 som kommer med jevne mellomrom. Men den kommer helst fra Russland, og da kommer den vel ikke inn over Gråkallen? Eller?

------------------

-------------------------

Simen T. Taraldsen

simen@taraldsen.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hvor i verden flyet kommer fra som bestemmer hvilken innflyvning det gjør mot en flyplass. Derimot er det vær og vindforhold som bestemmer dette slik at det kunne godt vært lakseflyet som du så. Grunnen til at det fløy inn over Gråkallen var mest sannsynlig at det blåste østavind på Værnes slik at de måtte lande på bane 09, altså fra vest mot øst, noe som innebærer at de må fly over Gråkallen og Trondheim by.

------------------

Mvh

Tom

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...