Karsten Svendsen Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Hei. Takk for svarene. Som jeg også trodde. Men jeg lurer på om rwy19R benyttes til dep. når inb. trafikk på 19R er stor. Det er jo som regel 19R som brukes til landing mot sør. Karsten Svendsen Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 19R brukes for westbound DEP trafikk uansett mengde inbound på samme bane.. Siter
Gert Gundersen Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 19R brukes for westbound DEP trafikk uansett mengde inbound på samme bane.. Det hender jo tidt og ofte at westbound DEP tfc. må ta SOTIR3C, f.eks når det er tåke... Ellers er det jo forsåvidt riktig det Thomas sier, da inbound trafikk kan tildeles 19L, for å gi plass til avganger på standard landingsbane 19R. Siter
Daniel Eliassen Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 *Refresh* Var litt nyttig denne posten Siter
Gjest Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 ja, du får bare fortsette slik i alle hundre år! Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Si meg...hva betyr det som kommer etter skråstreken...f.eks BINRO/N0448F380....? F380 er det flight level 380? MVH Tommy Han skal ha en hastighet på 448 knop og han skal krysse den på FL380 Nei, det betyr at ETTER BINRO så skal han skifte hastighet og / eller høyde. Og etter BINRO så er det altså en TAS på 448 knop og FL380 som gjelder. Brukes som oftest ved skifte av høyde i forbindelse med step climb osv. Jeg brukte det mye på Notodden tidligere når det var litt mere kranglete å fly IFR der. Lagde da en VFR flygeplan ut til HE (en NDB like vest av Notodden), og der skrev jeg f.eks. HE/N0160F100 IFR for å indikere at jeg ønsket å fly IFR derfra, og med en hastighet på 160 knop TAS, og en høyde på FL100. Siter
O85_ Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 se her ja! noe ATC på Vatsim kan ha i bakhodet:) Siter
Gjest Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Si meg...hva betyr det som kommer etter skråstreken...f.eks BINRO/N0448F380....? F380 er det flight level 380? MVH Tommy Han skal ha en hastighet på 448 knop og han skal krysse den på FL380 Nei, det betyr at ETTER BINRO så skal han skifte hastighet og / eller høyde. Og etter BINRO så er det altså en TAS på 448 knop og FL380 som gjelder. Brukes som oftest ved skifte av høyde i forbindelse med step climb osv. Jeg brukte det mye på Notodden tidligere når det var litt mere kranglete å fly IFR der. Lagde da en VFR flygeplan ut til HE (en NDB like vest av Notodden), og der skrev jeg f.eks. HE/N0160F100 IFR for å indikere at jeg ønsket å fly IFR derfra, og med en hastighet på 160 knop TAS, og en høyde på FL100. Takk for forklaringen Tarjei! Siter
Gjest Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Tenkte denne kunne få en liten oppfriskning til dem som føler for det... for jeg har aldri før sett så mange rare FPL på VATSIM før Gå gjerne også inn her. Her finner man fornuftige og riktige FPL! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.