Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 29. september 2000 Premium Medlem Skrevet 29. september 2000 Sta som man er så gir man ikke opp så lett! Er det noen som kan forklare meg: 1. Hvorfor er det så vanskelig (umulig) å gjennomføre en auto ILS appr. ned til ca 250 ft? Har prøvd mange fly og fra forskjellig høyder og hastigheter, med og uten GPS, Det som skjer er at ca 15-18 nM så blir Ils active og nesten alltid så overtar ILS hdg kontroll ok, aldri altitude hvorfor? som sagt har prøvd å trykke approach både når jeg ligger over og under Glidescope (under er riktig), men må manuelt korrigere høyde hele veien inn. 2. Hvorfor funker ikke HDG kontroll når GPS er innkoplet? 3. stemmer det at det er unøyaktighet i koordinater ved bruk av norway sceneries, det virker som der er "off set" på alle ILS approacher- (uoverenstemmelser) med retning på GPS og det du ser ut av vinduet? Dette irriterer meg, og gjør at man vanskelig kan fly "sikkert" til nye flyplasser ved lavt skydekke!!!!?? Setter pris på en avklaring (skolering) på ILS approach, og det er sikkert andre der ute som har opplevd det samme MVH Siter
Anders V Landro Skrevet 3. oktober 2000 Skrevet 3. oktober 2000 Jeg er ikke sikker på om det er dette du mener, men! 1. For og være sikker på at APR tar over kontrollen på HDG ordentlig er det viktig at du inn nesten i CRS retning slik at autopiloten slipper og slite så mye for og få flyet stabilt på inflygnings CRS. 2. Når det gjelder altitude, så skal du ALTID intercepte Glidslope under høyden. HDG og Alt blir ikke altid overtatt av APR samtidig. Dette skjer først når fly passerer gjennom høydestrålen til ILS, fra undersiden. Siter
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 4. oktober 2000 Forfatter Premium Medlem Skrevet 4. oktober 2000 Takk for tips! Man blir bedre bare man trener! Jeg har skjønt at man skal være ganske nøyaktig når man entrer ILS glidescope og at det er små marginer, men det virker som funksjone ikke er "konsistent" dvs. varierer med flytype? Hva mener du om at jeg mener at dette funker "ikke" eller dårlig når man flyr GPS? Lykkes oftere når jeg flyr "nav", har dette med at navitasjons radioen får andre parametere å jobbe med(større nøyaktighet v/GPS??) Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 5. oktober 2000 Skrevet 5. oktober 2000 Hei. Du må ikke ha GPS enabled når du skal intercepte ILS. Hold stø kurs (max. 30 graders avvik fra LOC, og da ca. 15 nm ute) med autopilot satt til Heading Hold og Altitude Hold. Intercept-høyden varierer fra flyplass til flyplass, men et godt utgangspunkt er 3000 fot. Autopilot skal da ikke ha problemer med å intercepte Glideslope. Hastighet skal her ligge rundt 200 knop. Altså: Ikke bruk GPS eller VOR-hold (Nav) når du skal intercepte ILS. ------------------ Bjørn Olav Henjum henjum@privat.cybercity.no Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.