Gå til innhold

Anders V Landro

Members
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Siste besøk

Anders V Landro's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det beste nordiske VA er etter min mening VSAS! http://www.scandva.org" TARGET=_blank>www.scandva.org
  2. Jeg vil bare si at vsas har kommet med en kjempe bra ide. Nå kan du fly for Vsas sine partner selskaper og få godkjente flytimer. Bra jobbet VSAS!! Hilsen Anders V Landro
  3. Jeg er ikke sikker på om det er dette du mener, men! 1. For og være sikker på at APR tar over kontrollen på HDG ordentlig er det viktig at du inn nesten i CRS retning slik at autopiloten slipper og slite så mye for og få flyet stabilt på inflygnings CRS. 2. Når det gjelder altitude, så skal du ALTID intercepte Glidslope under høyden. HDG og Alt blir ikke altid overtatt av APR samtidig. Dette skjer først når fly passerer gjennom høydestrålen til ILS, fra undersiden.
  4. Jeg tror du har fått det meste der riktig bare at her går sekundene til 100 og ikke til 60 Hilsen Anders Landro SAS181
  5. Jeg har nettop lastet ned FSnavigator 3.00, men jeg får ikke flyet til og følge waypointene jeg legger inn. Noen som har et tips?
  6. KOPI FRA CNN NORGE. http://www.cnn.no" TARGET=_blank>www.cnn.no Her er en artikkel fra CNN om de nye Airbus 3xx " gigant flyet" Bare vent til det går i havet mitt mellom USA og England og 555 passasjerer "fryktes" omkommet. Da blir det nok et poppulært fly Airbus starter bygging av gigantfly 23. juni 2000. Publisert kl. 08:57. CNN NORGE -- En gigantisk jumobojet med plass til 555 passasjerer skal bygges av franske Airbus for å møte konkuransen fra amerikanske Boeings nye langdistansefly. Airbus A3XX-100-modellen skapte stor oppsikt under en utstillingpå Berlin-Schönefeld-flyplassen nylig. Foto: EPA Fredag morgen annonserte European Aeronautics Defence and Space Company (EADS), som eier 80 prosent av Airbus, at planene om å lage A3XX skal gjennomføres. EADS ble dannet i fjor, som et konsortium av det franske Aerospatiale Matra, tyskre DaimlerChrysler Aerospace og spanska Casa. De siste 20 prosent av Airbus eies av British Aerospace Systems. EADS skal lanseres på børs i Paris og Frankfurt 10. juli. Prosjektet med gigantflyet møter stor skepsis hos den amerikanske konkurrenten Boeing i Seattle. Boeing tror ikke på at det er noe marked for gigantflyene og vil i stedet videreutvikle sine gode, gamle Boeing-747. Frontpartiet til Airbus A3XX på flyplassen Blagnac i Toulouse. Foto: EPA De siste årene har Airbus tatt store markedsandeler fra Boeing. I 1999 ble det bestil 476 nye Airbus, mens Boeing bare fikk bestilling på 391 nye modeller. EADs regner med at produksjonen av A3XX er i gang i løpet av dette året og at flyet er klart til levering i 2005. Da vil utviklingen ha kostet 12 milliarder dollar (100 milliarder kroner). - Dette er en historisk dag for Airbus, sa EADS' toppsjef Philippe Camus fredag. Airbus tror at det blir et stort marked for gigantflyene i et stadig tettere trafikkert luftrom, der det er viktig å presse så mange mennesker som mulig inn i hvert eneste fly. Da planene første gang ble offentliggjort i 1997, var planen å presse inn 990 mennesker i flyet. - Denne viktige avgjørelsen for A3XX-satsingen er store nyheter for europeisk flyindustri og en bekreftelse av den troen og forpliktelsen som grunnleggerne av Airbus la ned for så mange år siden, sa Camus, ifølge nyhetsbyrået AP. Interiøret på A3XX skal gjøres i Hamburg, Tyskland, mens selve flykroppen skal settes sammen i Toulouse, Frankrike. Emirates Airlines er et av åtte store flyselskap som har sagt at de vil kjøpe A3XX. Airbus tror at behovet kan bli så stort som på 1500 slike gigantfly i løpet av de neste 20 årene. I samme periode ventes det at flytrafikken vil bli tredoblet i forhold til i dag, ifølge Airbus. Slik ser Airbus A3XX ut i lufta, i et datamanipulert bilde, tatt fem år før første flytur. Foto: EPA A3XX har blitt utviklet etter intervju med 1200 passasjerer som ofte flyr lange distanser. Deres innspill fører til at hvert sete får sitt eget armlene, slikat du slipper å drive albuekrig med naboen. Gulvarealet er 43 prosent større enn i tidligere modeller. I den øverste etasjen blir det bare seter, mens det i undereetasjen blir plass til både soverom, forretningssenter og barneparkering. CNN Norges journalist Geir Terje Ruud og nyhetsbyrået AP har skrevet artikkelen.
  7. Bare for og lufte en ide! Hadde det ikke vært bra hvis forskjellige VA's kunne leie piloter av hverandre. F.eks VSAS leier en pilot til Virtual Widerøe og motsatt. Dermed kunne de forskjellige pilotene få flydd litt mer enn bare x antall fly som er til disposisjon innenfor et bestemt VA. Noen som har meninger om dette?
  8. Jeg bruker vanlig hvis 4000 ft/min opp til fl40 så ned til 3000 ft/min fra fl40 til fl100
  9. Den beste flymaten jeg har spist var på en flytur mellom ENGM og ENBR forran stikkene på VSAS MD 90 -30. Deilig peppes pizza. Levert på døren rett etter take off.
  10. Hadde passet meg veldig bra! Selv om jeg ble litt klokere av og lese det øverste innlegget.
  11. Jeg slkønner meg ikke på sid star kartene. Hvordan finner jeg punktet jeg skal fly til før jeg intercepter ILS. Hvordan kommer jeg inn på Feks: ARRAN 5 på flesland RWY 35? Hvordan kan jeg vite at jeg ligger akkurat på den kursen jeg skal, akkurat der jeg skal ligge for og intercepte ILS. Hvordan kommer jeg meg på den kursen? MVH Anders V Landro
  12. Hei jeg har et lite Iq spørsmål her! Alltid når jeg lander har jeg store problemer med og holde flyet på rwy når jeg er nede. Selv om jeg bruker rorene for og stabilisere. Dette bli vanskeligere og vanskeligere jo større flyene er! Noen som har et godt råd??
×
×
  • Opprett ny...