Gå til innhold

SAS Flight Academy


Anders Presterud

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå vært en uke på SAS Flight Academy ved Arlanda i forbindelse med flygelederutdanningen. Bortsett fra å ha stått på alle eksamener i utdanningen så langt og det sosiale livet rundt kullet vårt, var dette uten tvil høydepunktet iallefall for min del!

Vi fløy MD80-simulatoren, og det var bare kjempegøy!! De har forresten en relativt ny Bell-simulator som er til de grader realistisk. Området de bruker til treningen er Torp og omegn. Det sies at du kan kjenne igjen huset ditt i landskapet som brukes. Sies også at det er dyrere å bruke simulatoren fremfor helikoptret i virkeligheten.

Dette var gøy ja...

[image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Kenneth Vika:

Kult! Lurer på om seilflya på jarlsberg er med. Det hadde vært kult å tatt en liten lowpass over huset mitt i sandefjord ja....

*glise*

Synd ikke alle kan få prøvd sånne simulatorer...

Kenneth

Det er ikke sååå umulig å få prøve SAS sine simulatorer trur jeg. Jeg gikk på Manger (nord for Bergen) Folkehøgskules luftfartslinje, 1998-99. Forøvrig Norges eneste gjenværende folkehøgskole med luftfartslinje. I løpet av det året fikk vi tilbud om å komme til SAS Flight Academy og fly simulator, men vi hadde ikke tid og takket nei... Denne muligheten fikk vi fordi læreren på folkehøgskolen kjenner en tidligere sjefsflyger hos SAS. Så hvis du kjenner en flyger i SAS osv...

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...