Gå til innhold

787 vs 380


Ole Helberg

Anbefalte innlegg

Måtte le litt. skulle nesten tro at VG reporteren hadde tatt side i diskusjonen om disse to flyene....

Sitat: Mens Airbus tar seg av masseforflytningen av passasjerer med sin nye, ennå ikke luftdyktige A380........

resten finner du her

VG

 

Jeg for min del ser det ikke på den måten. I artikkelen er det jo den "grensesprengende" 787 Dreamliner som er hovedtema og da er det vel naturlig at man skriver om akkurat det flyet, Boeing er jo så langt "alene" om dette konseptet. Selv om Airbus rasler med sitt A350 prosjekt er ikke dette ennå like konkret som Boeing sin Dreamliner. 787 sammenlignes heller ikke med A380 i artikkelen, A380 trekkes kun frem for å si litt om hva Airbus holder på med av sine "grensesprengende" prosjekter.

 

Haha. nok et bevis for at vg ikke vet hva de snakker om, og bare finner på ting. 787 er helt luftdyktig.lol

 

Det VG sier om luftdyktighet i artikkelen er en kommentar rettet mot A380, og ikke mot 787. VG har videre helt rett når de påstar at A380 ennå ikke er luftdyktig, den har jo faktisk ennå ikke bevist at den virkelig kan fly. Det har heller ikke 787 Dreamlineren som fremdeles ikke er kommet så mye lenger enn til tegnebordet, for å spisse det litt.

 

Det er selvsagt mulig at vi kan oppfatte artikkelen forskjellig, men etter å ha lest den flere ganger kan ihvertfall ikke jeg si annet enn at jeg synes det faktisk er en helt kurant og ikke minst en opplysende artikkel VG kommer med her.

 

Denne gangen er faktisk VG på høyden med en opplysende og grei artikkel, og fortjener ikke pepper i det hele tatt.

 

For ordens skyld; jeg hverken jobber i eller kjøper VG. """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...