Gå til innhold

Thailand? Dont Fly Orient Thai !!!


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Herrgud, sakset fra en artikel i Sverige:

 

Se bilder http://www.backpacking.se/PhotoAlbum.asp?TravelId=3888&SubMenu=2

Och läs:

 

Jag reste med denna ödesflight. Det var flera konstiga omständigheter kring detta. Planet blev 3-4h försenat innan vi försökte lyfta, efter ett försök blev vi inlotsade till gaten igen och det luktade mycket konstigt i planet (jag kan inget om flyg eller flygplan). Vi blev ombedda att gå av planet då de skulle kolla upp det.

 

Nu inleds konstigheterna ... ut från planet kommer en pilot, snorfull och ställer sig bakom disken och gör massa saker, jag ser detta enbart från håll då jag är en bit bort. Går dit för att se vad som händer, precis då går piloten iväg och folk är riktigt upprörda, denne är alltså rejält berusad. Arlanda polisen tillkallas och han som ringt efter dessa får följa med in i cockpit för att identifiera piloten. När de gör detta sitter den fulle tillsammans med en annan pilot i cockpit. De får frågan om vem som är kapten på skutan och de rycker sonika på axlarna. Han som identifierat piloten får nu lämna planet och polisen tar över ärendet. De som talat med piloten är övertygade om att det är han som talat i högtalaren i planet (jag reagerade över att denne var mkt svår att höra, dels för att högtalarna var kass och dels för att han sluddrade. kan dock ej avgöra om det var samma då jag aldrig hörde honom tala vid gaten).

 

Senare hävdar polisen att "allt är löst" men vill inte gå in på några detaljer.

 

Efter många timmars väntan får vi meddelandet att planet behöver repareras och kommer ej lyfta förräns om ca 12h, hotell skall skaffas åt alla. Efter ytterliggare väntan får vi meddelandet att det inte finns några hotell tillgängliga i stockholm så vi ombeds åka hem och återkomma om ca 10h för ny incheckning, detta var ungefär 06:00.

 

(Vi tog in på sky city ...)

 

På väg till bagageutlämningen ser vi piloten och dennes kollega, rejält berusade, piloten i fråga stod och hoppade i en vattenpöl då det var läckage i taket, samtidigt som båda stötte på en av flygvärdinnorna.

 

Checkar in vid 16 dagen efter, får då veta att "de arbetat hårt hela natten och vi ska nog kunna lyfta snart" dock är ingen ny tid utsatt. Får en kupong på 70kr/pers att äta för ...

 

Efter lång väntan (utan information i vanlig ordning) så får vi meddelandet att vi troligt vis kan lyfta vid 22, mer info inom 30min väntas. Enligt dessa hade reservdelen anlänt från england vid 6-7 tiden på morgonen ... (kanske ingen motsägelse men enligt incheckningen de hade arbetat hela natten utan uppehåll, felet identifierades ganska omgående, eller behövde de bara en nykter pilot?)

 

Nåväl, efter mycket om och men startade vi runt 01:00 har jag för mej.

 

Planen i sig var riktigt risiga, rejält skabbiga, men det kanske man får räkna med när man flyger "lågpris", här är några bilder från planet:

http://www.backpacking.se/PhotoAlbum.asp?TravelId=3888&SubMenu=2

 

Om piloten som skulle köra oss var nykter eller ej gissar jag att vi aldrig får veta, kanske var det turen som räddade oss då något i motorn pajjade?

 

Är dock högts kritisk mot alla de inblandade då informationen kom sällan, var ibland motsägelsefull och väldigt luddig. Stödet till alla som väntade var knappt befintligt. Det blir intressant att se om vi får någon ersättning från eastjet eller oriental thai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...