Gå til innhold

737NG HAR farge CDU


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Det var jo en fresk diskusjon for noen dager siden om CDU'en. Boeings mangel på farge var et lite tema. Men Boeing bruker faktisk farger for å vise status på verdiene. YA548-YA552 betyr LN-TUI til LN-TUM, altså de siste fem i -700-rekka med det norske flagget på "" Et veldig lite bilde:

 

[image]http://home.online.no/~roalhans/artimages/Farge_CDU_737NG.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det Roald. 747/777 har det også.

 

fra Boeings site :

 

Three multipurpose control display units (CDU) provide data display and entry capabilities for flight management functions. These units are the primary interface with an integrated Airplane Information Management System (AIMS). The CDUs have color displays, again in response to market preferences. Adding color allows pilots to assimilate the information more quickly.

 

HT9100 (Honneywell)

[image]http://www.cas.honeywell.com/ats/images/products/fms_sysdesc-1.gif[/image]

 

MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"" har nå sett og lest alt om fmc og cdu her i det siste,bra inlegg Torbjørn kunne ikke svart bedre,har nå jobba 15 år både i sas og braathen som jeg jobber nå,har ikke helt skjønt problemet til ilan,har aldri hatt noe problem i så måte å bruke cdu som interface mellom de som kommuniserer med flyet, det være seg piloter,eller som meg som tekniker,den er jo helt enkel og grei å bruke.Tror ikke ilan har skjønt at den info som ligger på cds`ene er viktigere en at man skulle hatt fmc info opp der, eller har jeg misforstått han.Er jo det som er primære instrumenter, fmc kan kan utmerket godt klare seg uten. ""
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...