Gå til innhold

Bråkete fly fra Torp i dag


Martin Kaareng

Anbefalte innlegg

quote:

Originally posted by Martin Kaareng:

Var det en 727 som tok av i dag ca. halv tolv? Jeg satt i klasserommet, hadde veldig lyst til å løpe bort til vinduet og se, men...det kan man jo ikke [image]
[/image]

Martin

Jeg syntes nå det hørtes som et jagerfly jeg da, men jeg fikk ikke sett det, pga gardinene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Martin Kaareng:

Det kan jo ha vært et jagerfly men mange eldre 737 og 727 har samme motorer som jagerfly, men uten afterburner. Jeg tror at 727 bruker samme motorer som F-4 Phantom, JT8D. Men, jeg tar sikkert feil, andre kan sikkert rette meg... [image]
[/image]

Martin

 

B737-200 (Ryanair)og B727 bruker JT8D motorer ja...

Ryanair hadde vel avgang ved 11-tiden( 1 mulig kilde!), og det kom 2 F-16 rett over hustaket her en gang i formiddag( en annen mulig kilde!).

Den B727'en jeg nevnte tidligere i uken skal ikke gå før til neste onsdag, og da legger dere sikkert merke til det.... hehe

 

------------------

Kenneth G. Sørensen

VNoAF ID16

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Martin!

McDonnell Douglas F-4 Phantom har to stk GE J79-GE-17 som hver yter 11 700 lbs (uten AB) og 17 900 lbs med afterburner.

Engelskmennene har en annen versjon - en "anglofisert" og landbasert Phantom som har betegnelsen Phantom F.G.R Mk 2. Den har to stk Rolls-Royce RB 168-25R Spey Mk 202, som hver yter (m/u/afterburn) 12 250/20 515 lbs.

737-200 har som Kenneth sier JT8D-9 turbofans som yter 14 500/15 500 lbs. 727-200 har JT8D med ytelse på 14 500 til 15 500 lbs. De siste leveres bare uten afterburner [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Roald Hansen:

De siste leveres bare uten afterburner [image]
[/image]


Jeg må jo påpeke at JT8D lager så mye støy og buldring at den lett kan forveksles med et jagerfly MED etterbrenner eller et jordskjelv på rundt 3 til 4 på skalaen.... Hehe [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

 

------------------

Kenneth G. Sørensen

VNoAF ID16

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...