Gå til innhold

Varig


sturla Lang

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ut å fly med Varig snart og til tross for at jeg er en ivrig flightsimmer så har jeg noe over moderat flyskrekk når det kommer til å fly i virkeligheten. Dette gjelder spesielt med flyselskaper jeg ikke kjenner godt til fra før av.

 

Noen som har kjenskap til Varig som selskap? tenker mest på pilot trening, vedlikehold av fly, sikkerhets rutiner osv.. Det bruker jo md-11 på langdistanseflyene sine og det er jo som kjent et fly som har hatt sine episoder opp gjennom årene, men da mest i asia/africa hvor det er menneskelig svikt som har skylden. Har vel bare vært Swis air ulykken i 98 av de store som skyldtes tekninske ting. Har på det generelle hørt at det er et bra selskap som også er med i Star Aliance blant annet....

 

Om noen skulle ha noe konstruktivt å komme med i den ene eller andre retningen så mottas det med takk:)

 

Mvh

Sturla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sturla!

Du kan trykt fly med Varig. det er det største flyselskapet i Brasil, og hvis jeg ikke tar feil så er det statlig styrt.

Kona mi fløy Varig tur/retur Brasil Norge i sommer og hun var veldig fornøyd. Jeg flyr mye TAP (Air Portugal) til Brasil, som også er ok.Har også en nabo som har flydd med Varig, og han var også fornøyd.Jeg reiser selv tilbake igjen i Januar. NB! Husk og ta med deg ordbok på portugisisk, da det er veldig få som prater engelsk i Brasil.Anbefaler Berliz sin pocet bok Portugisisk på Reisen. Riktig god tur til Brasil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...