Gå til innhold

Topp side for VATSIM aspiranter!


Arne Brathole

Anbefalte innlegg

Hvis det er noen her som er litt redde/usikre på hva de skal si til ATC og som også lurer litt på SAS-rutiner, er Steffan Hilmerby sin side det perfekte utgangspunkt.

 

Herr Hilmerby startet sin karriere i det svenske flyvåpenet før han gikk til SAS. Her har han jobbet på det meste. Fra DC8 og F28 til A340 som han er kaptein på i dag.

 

Her er linken til hovedsiden

 

Men det som jeg mener er til nytte er den utrolig detaljerte beskrivelsen av:

"2003 SK 443 MD-87 from Gothenborg ESGG to Copenhagen EKCH.

So far from planning until gear up during initial climbout. "

HER

 

Her har han også lagt med forklaringer til alt han gjør i tillegg til lydfiler! Fra ground og ATC com..

 

Vil og anbefale "1998 SK 149 DC9-41 from Stockholm Arlanda ESSA to Gothenborg ESGG. From planning until landing." HER

 

Her finnes det ikke lydfiler, til gjengjeld er alle komuniaksjoner skrevet ned!

 

Grunnen til at jeg satt å leste på disse turene var at jeg ville lære litt om hvordan cpt og fo kommuniserer i cockpit. Dette er og fint beskrevet av Hilmerby. Jeg er betatester for gates.to og skal teste FSNet . Men dessverre vet jeg ikke om noen VATSIM brukere. Men hvis det er noen som er betatester så må de bare ta kontakt!!

 

Selvfølgelig liker ikke VATSIM at noen bruker denne programvaren, så en eventuell online flight ville måtte foregått på IVAO når det har blitt godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg satt å leste på disse turene var at jeg ville lære litt om hvordan cpt og fo kommuniserer i cockpit. Dette er og fint beskrevet av Hilmerby. Jeg er betatester for gates.to og skal teste FSNet . Men dessverre vet jeg ikke om noen VATSIM brukere. Men hvis det er noen som er betatester så må de bare ta kontakt!!

 

Lagt deg til nå ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...