Kjell Arild Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Nå som det er litt redusert kapasitet hos Bodø Kontroll har jeg registrert at noen fly filer flightplan utenfor ansvarsområdene til Bodø for å unslippe de største forsinkelsene. Enkelte av de som skal til Gardermoen flyr via Östersund VOR før kursen settes sørover. I dag registrerte jeg Scanor 348 som flyr Værnes - Flesland valgte å fly Værnes - Uthaug (Ørland) - Kvernberget FL100, og videre mot BOLNI, etterfulgt av climb opp til FL190. Sistnevnte ble sendt fra Værnes approach til Ørland approach, videre til Kvernberget, og etterhvert Vigra. Litt uvanlig rundtur, og sikkert en del ekstra utgifter i drifstoff. Vanligvis får de direct Flesland eller deromkring ganske kjapt etter avgang fra Værnes. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Ja det var en undelig rute, somregel er det vel GEVLI UZ11 ROXET som er normal rute. Virker for meg som de tok UZ10 ruten som følger norskekysten. Men da regner jeg med at de fløy under FL190 slik at de slapp FIR? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.