Gå til innhold

Hva med "aborted take-off"


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er lurer på er hvorfor ikke piloten istedenfor å ta av å lande på nytt. Hvorfor tar han ikke da å fortsetter langs rullebanen ved å reversere motorene og bruke alt mulig bremsemidler. Det er nok det riktige det kapteinen gjorde,men jeg bare lurer på hva som hadde skjedd dersom han han hadde fortsatt langs rullebanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten,

Hvis jeg forstår deg riktig så spør du hva som hadde skjedd hvis pilotene hadde satt igang full opp-bremsing og ikke tatt av?

I så fall : Det ville ikke skjedd, fordi etter hva jeg har hørt fant kapteinen først ut problemet ETTER V1 - og da er det lite man kan gjøre, da SKAL man ta med evt. problemer opp i luften, what so ever.. så kapteinen gjorde det han var opplært til å gjøre. Hva som hadde skjedd hvis han hadde trosset reglene, tør jeg ikke tenke på, da det ligger en motorvei i enden av den rullebanen, kunne gått veldig galt da også...

Triste saker...

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter at du skal ta av med problemet om du har nådd V1 ja, men det er fortsatt lov å bruke hue, mener fartøysjefen at det medfører større fare og ta av med problemet enn å forbli på bakken forblir han på bakken med maskinen uansett hastighet, og jeg vil tro at dem hadde valgt å avbryte avgangen om dem hadde fått en sjanse til.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...