Gå til innhold

Oppkobling av Squawkbox /Porter


Jan Fredrik Furøy

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får feilmelding ved oppkobling av Squawkbox

<<Direct play sample>> <<unable to join game>>

Har bredbånd med Sparklan router og har prøvd å åpne de portene som Vatsim beskriver ved oppsett av Squawkbox og SBRelay.

 

6809 for Squawkbox

6703 for SBRelay

1900/6073/23456 for DirectPlay

 

Er dette både inngående og utgående? TCP eller UDP?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke SB blir koblet opp riktig mot FS, så kan det kanskje være en grunn til at jeg ikke kan se andre fly?

Ja, høres ganske fornuftig ut. Når du starter SB hva slags connection velger du da? (Du brukte FS2002?)

 

Og om ikke SB kobler opp til FSen vil ikke ATC se deg i rette posisjonen på radarskjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det...

Saksa dette fra Avsim's SB forum:

"According to Russell Gilbert, the author SB Relay, you may need to disable UPnP in two places: in your router and in Windows.

 

For Windows XP, "Go to the Windows Start button, and then Control Panel (or Settings / Control Panel). Then double-click "Administrative Tools", and then "Services". From the Services console, double-click the entry called "SSDP Discovery Service", press the Stop button to stop the service, and then set the "Startup type" to "Disabled". Then click OK to close the window. Then reboot your machine."

 

Disabla UPnP i Widows og vips så var det i orden

 

Nå er det bare mic'n igjen så er jeg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...