Gå til innhold

Ang. streaming


Frank Ånstad

Anbefalte innlegg

Jeg pleier ofte å høre litt på streaming mens jeg flyr, for liksom å få de rette bakgrundslydene i cockpit. Har hørt litt på de som ligger i filbiblioteket under Linker/Live ATC, men dette er jo for det meste fra USA. Kunne godt tenkt meg å hatt noe fra f.eks. ENBR/ENGM/ENVA eller noe annet. Har lastet ned den siste fra ENTO.

Spørsmålet mitt er: Hva må jeg gjøre for å få laget disse streamingene slik at jeg kan lytte på dem, f.eks. med Windows Media Player?

 

Frank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener jeg. "Laget om så du kan høre dem i mediaplayer"??

 

Du tar bare url`n og legger den inn som url i media player, så virker det fint det.

Vegar streamet ENGM, men hvorfor han kuttet ut vet jeg ikke.

Jeg streamer ENTO, Farris, Oslo ctr osv. osv. http://icecast.nome.no:8000/ento.m3u

 

Thomas G pleier noen ganger å streame ENZV.

Om noen streamer ENBR og ENVA vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Tom Arne, det var jo ikke akkurat slik som du sier det jeg mente. Man får jo inn streaming fra f.eks. Kennedy Int. i New York. Skulle jeg da montere en 7.500 meter høy antenne for å få det inn???

Det blir jo rett som det er lagt ut filer for streaming på FlightSim, nå sist den 05.09. fra ENTO. Hvor lang antenne må jeg da ha for å få det inn?

Tror du har misforstått en del om hva dette egentlig gjelder.

 

Frank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Tom Arne, det var jo ikke akkurat slik som du sier det jeg mente. Man får jo inn streaming fra f.eks. Kennedy Int. i New York. Skulle jeg da montere en 7.500 meter høy antenne for å få det inn???

Det blir jo rett som det er lagt ut filer for streaming på FlightSim, nå sist den 05.09. fra ENTO. Hvor lang antenne må jeg da ha for å få det inn?

Tror du har misforstått en del om hva dette egentlig gjelder.

 

Frank.

 

 

Okay Frank. Du trenger ikke annet en winamp eller mediaplayer for å høre på streaming over nettet.

Skal du derimot streame selv må du se på linken jeg satt opp litt lengere opp på siden her.

Du kan, men bør ikke streame noe ifra nettet som blir streamet ut av en annen i utgangspunktet, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Du får inn alt i hele verden så lenge det streames av noen med en scanner. Alt du trenger er bare URL-adressen.

 

Jeg trodde du mente at du ville streame ENGM ifra Bergen. Det nytter nemlig ikke.

Streamingen ifra ENTO som kom opp her om dagen som du ref. til er det jeg personlig som står for siden jeg ikke bor så langt ifra Sandefjord og har Oslofjorden rett ut her.

Jeg bor ganske høyt oppe, og har derfor kjangsen til å få inn mere på scanneren enn de som bor lavt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...