Gå til innhold

Være med i C310 til Sverige (Trollhettan)


Tarjei Lundarvollen

Anbefalte innlegg

Jeg skal muligens til Sverige neste uke (dvs engang mellom mandag 16. og fredag 20. august) på dagstur til Tröllhettan flyplass. Jeg drar ifra Notodden tidlig på morran en gang og kommer tilbake sent på kvelden (men sannsynligvis før mørkets frembrudd). Jeg skal fly C310 LN-NPX bortover, og har noen ledige seter dersom noen vil være med. Flytiden er vel rundt en times tid en vei uten at jeg har regnet noe på det. Jeg vil gjerne at vi deler littegrann på utgiftene, og derfor får du være med for 1000,- kr pr person. Totalt koster turen meg rundt en 6-7000,- kr.

 

Jeg kan love en lærerik tur over hvor det ikke skulle forundre meg om det blir mulighet for å forsøke å fly flyet ""

 

For info eller spm kontakt meg enten på privat beskjed i forumet, mail eller ring meg på 41272517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister!

Bare lurer på hvorfor du har så sinnsyk timepris på det flyet?...Er det noe profitt i de flyturene dine?

Kan ikke se at en menigmann har råd til og være med i den flyklubben som eier dette flyet ""

Det er vel ingen med normal pengbok/økonomi som klarer og opprettholde lappen hvis det er 3000.- i timen for dette flyet. ""

Er det ikke minimum 10 timer i året man må ha for og oppretholde utsjekken/ppl? (Sku bli 30000.- hvis jeg ikke tar feil)

Mulig det bare er kakser med i den klubben ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette var vel en kraftig avsporing ?

 

Men:

 

1. Jeg eier ikke flyet, jeg betaler en flyleie på 2700,- i timen for det. Jeg tjener ikke noe på dette, jeg flyr fordi jeg trenger timer og betaler mesteparten selv. Men om folk vil være med så er det hyggelig, og kanskje slipper jeg å betale hele suppa selv.

 

2. Jeg er ikke medlem i noen klubb, og flyet er privateid.

 

3. Jeg har ikke PPL, jeg har CPL (trafikkflyger sertifikat) og skal forsøke å leve av å fly selv om jeg selv betaler mye av "disse turene" som du kaller det. Det er ikke noe krav til timer for å opprettholde sertifikatet, faktisk.

 

4. Du skjønner vel ut ifra flytype / pris at det ikke dreier seg om noen klubb, klubbflyging og privatsertifikat ?

 

Jeg synes egentlig dette var en unødvendig post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig dette var en unødvendig post.

 

Jøss så nærtagende!

Det må jo være lov og å spørre ""

Mener bestemt og ha hørt at man må ha x antal timer for og oppretholde utsjekk/lappen ""

Men man lærer så lenge man lever!

Skjønner jo selvfølgelig at det koster og fø 2 motorer i stedet for en,men en mange dobbling fra ett motors fly hadde jeg ikke regna med ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, klart det er lov å spørre. Men man trenger vel ikke åpne posten med "Mister" og vinkle det hele som om jeg prøvde å stjele penger av folk, og som det jeg drev med var idiotisk. Jeg oppfattet ihvertfall postingen din som negativ ovenfor meg.

 

Husk på at overraskende mye av det man faktisk hører er bullshit. Spør du hele norges befolkning vil flesteparten si at man må ha x antall timer i året for å opprettholde sertifikatet, og at man må ha kroppen til supermann for å være flyger. Alle vil også si at det er et svært godt betalt yrke.

 

Husk også på at det er ikke bare å sette på en motor ekstra og betale for fuel for en motor ekstra. Servicen øker ganske betraktelig. Flyet er større, den helvetes staten skal ha mere i avgifter (det er underveisavgift for dette flyet så lenge jeg ikke tar av og lander på samme sted) i tillegg til vanlig landingsavgift.

 

Men nå har vi vel vært nok av sporet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...