Gå til innhold

Brevkurs PPL A


mwalther

Anbefalte innlegg

Heppsann,

Jeg er 17 år....og er veldig fly interessert. Jeg er ikke 100% sikker på at jeg vil bli pilot...men det er absolutt en ting jeg ville holde åpnet...jeg mener...vil studere slik at det er mulig [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Flere av dere har nevnt brevkurs i PPL A. Kan jeg få litt mer informasjon om dette. Hva det koster, hvordan det funger o.l. Er det lurt å ta det? Er det noe man kan ta i ung alder?

Takker,

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et forum som heter "Sertifikater og teoikurs" som passer utmerket for denne typen spørsmål

> Flere av dere har nevnt brevkurs i PPL A.

> Kan jeg få litt mer informasjon om dette.

Gå til sidene til http://www.nak.no/motor/" TARGET=_blank>motorflyseksjonen, Norsk Aero Klubb og trykk på menyen for "Bli Motorflyger". Der finner du informasjon om pris etc.

> ... hvordan det funger

Det er basert på selvstudium. Du leser gjennom pensum og besvarer deretter et sett med oppgaver som du sender til Luftfartsskolen for retting.

> ... Er det lurt å ta det?

Det er bare lurt å ta teorien til PPL-A hvis du har tenkt å ta småflylappen i løpet av de nærmeste to årene. Både kurs og eksamen utgår på dato etter relativt kort tid (2 år for begge). Har du mulighet for å ta teorien i en lokal klubb anbefaler jeg dette i stedet for brevkurs. Sistnevnte krever ganske mye selvdisipling for å gjennomføre.

> ... Er det noe man kan ta i ung alder?

Vet ikke om noe aldersgrense for teorien.

------------------

Harald Hagen

Harstad, Norway

harald.hagen@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal inn i militæret, kan du søke om stipend til PPL-A. Da kan du få inntil 8500 kr eller 80% dekket av forsvaret. Da betaler du nesten ingenting selv. Vet ikke om Hæren eller Sjøforsvaret har samme policy, men det er hvertfall sånn i Luftforsvaret.

Rolf A. Vaglid

varo@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...