Thomas Lorentzen Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Hørte idag til min store forbauselse at det nå heter "SORPI 4F" og ikke "3F" - det samme gjelder SUMAK, fra 3F til 4F. :: Definisjon på "Hørte": Uniden Airband scanner :: Men uansett, sjekket EAD Eurocontroll sine sider, og STAR kartene der var ikke oppdatert.. trodde disse var for Operational use?, og da også følger virkeligheten. Siter
O85_ Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 I følge AIP AMDT 03/04 så er det følgende STAR på Gardermoen. 01R/L= MES 3E, SUMAK 3E, SORPI 3E, TOR 3E, SIG 3E. 19R/L= MES 4F, SUMAK 3F, SORPI 3F, TOR 3F, SIG 4F. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Skrevet 9. juni 2004 Mulig det, men idag heter det 4F (Ihvertfall i følge ATCC controller på 125.050) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Om det heter 1F eller 7F blir vel nesten for det samme i VATSIM. Piloter har forskjellige utgaver av kart og oppdateringer i sine FMC. Men det er fortsatt litt nyttig at ATC sier rett, selv om pilotene ofte readbacker noen nummer lavere.. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Skrevet 9. juni 2004 Veel, det er jo ikke det samme om det er 1 eller 7 da Ivar, så lenge det innebærer en forandring i prosedyren. Men uansett, oppklaringen har kommet for en dag; Det er VM i Seilflygning på Elverum, så derfor er diverse SID OG STAR utifra ENGM forandret, valid frem til 26JUN04. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Nå var det ikke ment så bokstavelig Thomas.. Men nå er det somregel ikke store endringene på prossedyrene, med noen unntak selvfølgelig. Som sagt, ikke alle pilotene flyr med oppdaterte kart, mange bruker kartene fra filbiblioteket vårt. Og de som da ikke hører godt nok etter readbacker en TOMBO 1A. Jeg finner ikke noe årstall på kartene, men TOMBO 1A er ikke mye forskjellig fra TOMBO 4A om du forstår. Siter
O85_ Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Skjønner deg jeg Ivar, MEN jeg syns pilotene som flyr på vatsim til enhver til burde ha kartene sine i orden. du får jo ferske oppdateringer på navdata.at... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.