Gå til innhold

A320-100 vs. A320-200


Henrik N. Hansen

Anbefalte innlegg

Som opfølgelse til mit tidligere spørgsmål her i dette forum vedrørende Air France A320 jeg havde set i Kastrup uden winglets eller hvad det nu hedder "", er der så nogen som kan fortælle mig andre forskelle på -100 og -200 modellerne? Hvornår kom -200 modellen, og var det en direkte afløser til -100, eller var det på et tidspunkt muligt at købe begge typer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The initial production version was the A320-100, which was built in only small numbers before being replaced by the definitive A320-200 (certificated in November 1988) with increased max takeoff weight, greater range and winglets. The stretched A321 and shortened A319 and A318 are described separately. All four share a common pilot type rating. Mid 2000 A320 family production was at a monthly rate of 22, to be increased to 30 units a month by the end of 2002.

 

Hentet i fra www.airliers.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...