Gå til innhold

Henrik N. Hansen

Members
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Henrik N. Hansen

  • Bursdag 23. juli 1969

Henrik N. Hansen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Uden at starte en B737 vs a320 krig, har jeg dog en kommentar til Bjorn K. Myskja. Med hensyn til sæder,så er det hvilke sæder de enkelte selskaber ønsker at betale for og sætte i deres fly. Det er ikke som når vi andre køber en ny bil, og sæderne sidder i, men når selskabet køber et nyt fly, vælger de hvilke sæder de vil have i. Typisk vælger selskaber med mange forretningsfolk nogen bedre sæder, end charter selskaber, hvor det bare drejer sig om at flyve passagererne så billigt som muligt. Forrige sommer fløj vi med My Travel A321 til Rhodos. Det var en meget skuffende oplevelse. Jeg er 183 cm høj, og jeg kunne næsten ikke holde ud at have mine knæ trykket op i sædet foran mig under den lange flyvetur. Sidste sommer var vi så i Tyrkiet. Her fløj vi med Sterlng B737-800. Det var en meget behagelig oplevelse. Masser af plads til benene. Så når min familie vælger ferie frem over, vælger vi rejseselskaber som ikke benytter My Travel. Ikke på grund af Airbus flyene, men fordi de åbenbart mener at de kan tillade sig at proppe så mange sæder ind i et fly. For så ikke at snakke om forplejningen om bord... Men det er et helt andet emne.. Mvh. Henrik
  2. takker for hjælpen. Efter at jeg tænkte mig lidt om, fandt jeg ud af det selv ved at se i FS2004, under "fuel and payload". Her kan man jo vælge i mellem brændstof i kg eller liter, og med lidt matematik kan man jo så regne vægten ud.
  3. Er det jetfuel eller avgas? Jeg har ikke været præcis nok i mit spørgsmål. Det er jetfuel (vist nok jet A) vægten jeg er ude efter.
  4. Kan nogen fortæle mig hvad 1 liter jetfuel vejer?
  5. tak til Michael for hans svar til mit spørgsmål. Havde dog nok håbet på en lidt mere detaljeret forklaring, så hvis der er nogen som kan forklare lidt nærmere hvad forskellen er, må de meget gerne forklare det her.
  6. Sad og skulle til at male en B757-200 fra Projekt Opensky ved hjælp af deres paintkit. Her så jeg så at der både var en 3 og 4 udgangs version. Det satte min nysgerrighed på en prøve. Jeg gik ind på airliners.net, og fandt en masse billeder af B757-200, og så at der cirka var halvt af hver version. Måske en tilfældighed, men alle de amerikanske selskaber havde 3 døre, og f.eks. de britiske selskaber havde alle 4 døre. Kan nogen forklare mig hvad forskellen er? Tænker her på om det måske er, hvor mange toiletter der er ombord, årgang, eller måske nogle landes lovgivning eller andet....? Kan nogen hjælpe mig med en forklaring?
  7. Ok, så blev jeg det klogere Har aldrig set eller hørt om de farver før. Egentlig også mærkeligt at ikke airliner.net har billeder af det. Der er ellers en masse cockpit billeder derinde. Min personlige mening er da også at den "nye" farve er kønnere end den brune. Tak for opklaringen.
  8. Har netop fået det danske medlemsblad Flyv ind af døren med posten i dag, og der var et billede, i forbindelse med en artikel, jeg studsede over. Jeg er ret sikker på at billedet viser et ATR cockpit. Det der undrer mig er, at panelet er lysegråt/mint, og den øvre kant af panelet er blåt. Mig bekendt er ATR cockpittene brune. Jeg gik ind på www.airliners.net, og søgte på ATR cockpits, og her var alle cockpittene også brune. Men ellers lignede det helt sikkert et ATR cockpit på instrumenter og deres placeringer. Er der nogen som kan give mig en forklaring på disse farver, og evt historie?
  9. Som opfølgelse til mit tidligere spørgsmål her i dette forum vedrørende Air France A320 jeg havde set i Kastrup uden winglets eller hvad det nu hedder , er der så nogen som kan fortælle mig andre forskelle på -100 og -200 modellerne? Hvornår kom -200 modellen, og var det en direkte afløser til -100, eller var det på et tidspunkt muligt at købe begge typer?
  10. Jeg takker for svaret om at det er en A320-100 jeg har set i Kastrup. Er lidt ked af at have startet en diskusion om det hedder winglets eller noget andet. Jeg går ud fra at alle med interesse for mit spørgsmål ved hvad jeg mente? Er der så nogen, som kan fortælle mig andre forskelle på -100 og -200 modellen, og om man evt kunne købe begge typer på et tidspunkt, eller om -200 afløste -100 modellen?
  11. For nogle uger siden så jeg en Air France A320 i Kastrup lufthavn. Den havde ikke winglets. Er der nogen som kan give en forklaring på dette? Er det de første A320 modeller som ikke har winglets, eller......? Med venlig hilsen Henrik
  12. Er der nogen som kan fortælle mig hvad glidetallet cirka er på ATR maskinerne? Jeg mener, hvis man får motorsvigt, hvor mange fod skal man så falde i minuttet for at holde samme hastighed. Hvis det er forskelligt fra højde til højde, så er det i 0-5000 fods højde. 0 flaps og 0 gear nede. Hvis nogen har dem for A320 familien og B737 familien, er jeg også meget interseret i disse. På forhånd tak.
  13. Jeg mener at på nogle flytyper er det også noget med hvilken motor som sidder på . F.eks P&W, RR GE og så videre. Er ikke sikker og heller ikke hvilke flytyper det gælder. Blot noget jeg har læst engang. Med venlig hilsen Henrik H.
  14. Er der nogen som kan fortælle mig den visuelle forskel udvendigt på BAe146 og RJ modellerne? Jeg kan forestile mig at der er lidt med motorerne, men er der ellers detaljer man kan kende forskel på? Med venlig hilsen Henrik H.
  15. Morten Melhuus har været så venlig at sende mig en mail, hvor i han giver mig svar på mit spørgsmål. Desværre har Morten problemer med at kunne logge ind, så jeg har lovet at videre give hans svar. Morten skriver: Hei Henrik, Så ditt spørsmål på flightsim.no. Den "flate" tailen ble utviklet for MD-87'n. Den er også kalt "beaver tail"- bever halen på norsk. Den nye halen reduserer drag og dermed fuel burn med ca 0,5%. MD-87'n rullet ut av fabrikken i Okt 1986. Den første MD-87'n ble levert til Finnair 1.Nov 1987. Beaver tailen viste seg å være så effektiv at den ble også satt i produksjon for de andre MD80 modellene i 1987. I TILLEGG har mange eldre MD80'er fått RETROFIT med beaver tail! Svaret på spørsmålet er altså 1987, men du finner også ELDRE MD80 med beverhalen MVH Morten Melhuus Aircraft Designer X-Plane freeware project Det kan man kalde et præcist svar, og mange tak for det, Morten. Med venlig hilsen Henrik
×
×
  • Opprett ny...