Gå til innhold

Delivery flight


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

I virkeligheten flyr man disse deliveryflightene med Boeing 737-700 direkte uten noen mellomlandinger, men 737-800 har jo en dårligere rekkevidde, så da er jeg ikke sikker... Hvor mye kortere rekkevidde har B738?

 

Men når du så langt, er nok Island et fint sted... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en 767 eller større så antar jeg at du drar via new york, men dette er en 737 så jeg antar det blir mange flere legs?

At en 767 må mellomlande er vel litt og dra i. Nå må du ikke glemme at SAS fløy 767 i fjor mellom Seattle og København. Og i tilfelle er vel New York et litt dumt sted å mellomlande, ettersom flyturen (til København) går nordvestover fra Seattle og kommer inn over den norske fjellheimen fra nord og ned til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok selv 767'n Kastrup-Seattle, det gikk jo bra det ""

Jeg vet at Braathens flyr B737-700 Seattle-Sola nonstop, og jeg vil da tro at 737 og 738 har ca. like lang range?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, B737 har lengre rekkevidde enn B738, det var vel også en av grunnene til at den kom først i BBJ versjon.

 

Edit: B738 har en rekkevidde på 5449 km, mens B737 har en rekkevidde på 6038 km!! Til sammenligning har B739 en rekkevidde på 5084 km, mens en B736 har en rekkevidde på 6038 den og! (alle disse tallene er selvfølgelig max-range, med meget gunstige forhold)...!

Men B737 kommer lenger enn B736 pga Winglets...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...