Gå til innhold

SAS/Braathens


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg tror jeg kan svare på spørsmålet ditt ved å kildehennvise til Airliner World Mai 2004, side 4 hvor en anonym "senior executive" kort forklarer hva som skal skje. Personlig tror jeg kanskje SAS Gruppen ikke er helt fast bestemt enda, selv om de til tider sier at i Norge blir det en enhetsflåte av 737- maskiner. Det er kanskje ikke offisielt mhp de andre skandinaviske landene - en forklaring på at han vil være anonym.

 

Norge: Enhetsflåte 737 SAS Braathens ca 50 fly totalt.

Danmark: SAS DK får en mix av MD80 og A321

Sverige: SAS SE får en mix av MD80 og 737

 

Jeg mener å ha lest at SAS vurderte å overføre fly til SPANAIR, men kan ikke finne det igjen - det er jo mange her som sikkert kan bekrefte/avkrefte dette.

 

Dette er jo kun et midlertidig svar fra en "anonym senior executive" i et omorganiserende skandinavisk (mulitnasjonalt) selskap. Men det er dog "siste nytt"

 

 

Med vennlig hilsen

 

Håvard Larsen

Stavanger/Arendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både BU og SK skal brukes enn så lenge. BU på de opprinnelige Braathens rutene og SK på SAS sine opprinnelige ruter. Callsignene forblir også både Braathens og Scandinavian...

 

Men det er jo meningen at SAS/BU skal operere under Braathens sitt AOC sertifikat med tiden, og det kan tyde på at BU blir prefiksen, og Braathens blir callsignet i fremtiden.

 

Men enn så lenge blir det litt mix; bl.a. med SAS fly som flyr på BU callsign og flightnummer, og omvendt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...