Gå til innhold

steg for steg med SBrelay


Anbefalte innlegg

det er sikkert barejeg som synes at det nye SBrelay systemet er mer tungvindt enn det gamle gode med squawkbox og rett i fs.

 

Noen som har den linken til den steg-for-steg forklarinen for hvordan man logget seg på med SBrelay?

eller om noen hadde orket å tatt seg tiden å forklare. Hadde det et sted, men har nå glemt... hadde vært KONGE om det kunne skjedd i kveld!! EMERGENCY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert:

Du plager oss ikke! ""

 

Når en fly med voice er det ikke en server for hver freq, men den er "delt". Foreks: rw.avsim.com/ENBR_V_APP og rw.avsim.com/ENGM_V_APP er samme server, men de som er på rw.avsim.com/ENBR_V_APP kan ikke høre de på rw.avsim.com/ENGM_V_APP. (Håper/tror jeg)

 

Men det er heller ikke sikkert at det er samme server hele veien. Hvis ENBR app har "rw.avsim.com/ENBR_V_APP" og Gardermoen "rw.vatsimsw.com/ENGM_V_APP" så må en skifte voiceserver.

Jeg tror dette er riktig, men er ikke sikker ""

 

Lykke til på VATSIM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer bare på en siste ting, før jeg skal slutte å plage dere..

Når jeg skal bruke voice, er det èn server per frekvens jeg kontakter, eller er det en server hele flyturen?

 

Vel, dette trenger du ikke å tenke på.Huk av for "Use Roger Wilco" i SB.Dobbel klikk så på den aktuelle ATC'en du skal kontakte i ATC Directory,og vips så er du på hans freqens.

Ta en titt nederst i denne manualen:

http://virtualcoastair.org/learning/oppkobling.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...