Gå til innhold

Hvilket headset vil du annbefale meg å kjøpe?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet til å gå til innkjøp av et nytt headset, som sikkert flere av dere har forstått så er det ikke på grunn av kvaliteten på mitt gammle, men rett og slett fordi min kjære bror har sprengt høyre "høytaler", og ikke på tale om jeg flyr med motordur kun på venstre øre!

Derfor må jeg be dere om hjelp, jeg ønsker et bra headset, som jeg kan bruke til både snakking over VATSIM og til å høre på musikk.

Derfor så setter jeg et krav til både lydkvalitet i selveste headsetet og mikrofonstilling/kvalitet.

Er det noen her som har noen annbefalinger, prisen føler jeg bør ligge mellom 200,- og 500,-.

Jeg har Microsoft Game Voice fra før av, et headset med særdeles god kvalitet.

Så dere forstår vel at jeg er litt kravstor nå.. ""

 

Konklusjon - Hvilket headset med mikrofon gjør jobben best i forhold til prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dette headsettet. Lyden er flott og den er billig. Jeg er iallefall veldig fornøyd med dette headsetett.

 

Hei!

Jeg har lillebroren til det headsettet, 310, det også har veldig bra lyd, noe flatere øreklokker som passer bedre til meg..

 

Men jeg har et spm:

Fra hva slags side har dere micen?

For meg virker det mest naturlig med den fra venstre side, men på alle bilder er det fra høyre.. Hva er best/stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på det varmeste anbefale Trust Headset Multi function 410 Bass.. Du sparer 100kr ved å kjøpe det HER i forhold til linken Daniel la ut..

Jeg har ikke prøvd mange headsett, men av de jeg har prøvd er dette absolutt det beste.. åsså så billig ""

 

Jeg har mic'n på venstre side.. fordi jeg føler meg mest komfortabel med den der rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gått til innkjøp av nytt headsett, og drev mye research i den forbindelse. Det Thrust 410 headsettet som er anbefalt tidligere i denne linken har fått en del pepper her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=214404&hl=410. Derfor styrte jeg unna dette...

 

Et bra alternativ innenfor det prissegmentet du oppgir kan være KOSS R 55b som nevnes i samme forumtråd (du finner også en diskusjon om dette her). Dette har fått mye skryt andre plasser også, men har vistnok en noe svak diskant (har ikke prøvd det selv). I tillegg tror jeg det mangler volumstyring på ledningen.

 

Jeg undersøkte markedet videre og endte etter et par uker opp med to alternativer, begge utenfor ditt prisvindu. Dette var KOSS SB40, som er etterfølgeren til R 55b, og Sennheiser PC 150. KOSS headsettet var det litt styr med å få tak i, derfor endte jeg opp med å kjøpe Sennheiser PC 150 hos Elkjøp til 745 kroner. Som du ser så går linken til microplex, men det blir billigere å kjøpe headsettet hos Elkjøp pga porto og oppkrav.

 

Dette var riktignok også langt utenfor mitt opprinnelige prisvindu. Men etter grundig research var det dette som gav meg mest igjen for pengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 410 headset`et, og syntes det virker veldig bra. Vi er vel en 5-6 stk. i usergroupen bruker dette headset`et, og alle er vel fornøyde. Har sittet på LAN i flere dager, selvfølgelig med noen pauser da, men klarer fint å ha på meg headset`et. Bruker det når jeg flyr, hører på musikk, sitter ATC osv... Jeg syntes det er veldig bra i forhold til prisen. (Min mic er på venstresiden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få skyte inn at jeg ikke kjenner meg igjen i det som blir sagt i forumet som det er linket til... Jeg flyr IL-2 så å si hver dag, i flere timer.. er ikke plaget med gnaging eller ubehag.. Jeg har mic'n som sagt på venstre side, mulig det er avgjørende, for bøylen er ikke "symetrisk" om klokkene.. Hører også på musikk med disse på kvelden når jeg ikke skal bråke for resten av huset, synes lyden er helt grei til det også.. Kanskje det bare er jeg som ikke er kravstor..? ""

Bassen er iallefall helt RÅ.. Spesielt når man skyter i IL-2 "" Jeg detter jo nesten bakover av alt ristinga

(Og jeg er tung altså!!!!) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ha samme headset som Daniel og Stig... meget bra headset. Det er det beste eg nokonsinne har hatt. Lyden er veldig bra, og mic-kvaliteten er super. Det er ikje "tungt" å ha på seg så ein vert ikkje lei/trøtt rundt øyro etter si stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...