Gå til innhold

Gale franskmenn...


Frederik Knoblauch Urke

Anbefalte innlegg

Da var det tur til frankrike som stod for tur...Nyeste LFPG sceneryet lastet ned, alt klart! Men så var det tid for STAR og SID charts, Hva i alle dager er det de har prøvd og lage for noe der da? "" Karta var jo et stort sammensurium av waypoints,routes..og alt som var.. for min del så syns jeg det var ganske dårlige kart, og de var jo for det meste på fransk. jeg skal nok klare og lese og sortere ut alt sammen tilslutt, men thank god for FMC der, jeg kom meg hjem med livet i behold "" . Får bare takke controlleren der nede, som klarte og lose meg fram, på veldig gebrokkent engelsk. Bare en liten frustrasjon som måtte ut her.. "" Noen andre som har noen erfaring med franske kart? Noen synspunkter? Skal sette meg ned å prøve å få sortert alt sammen nå... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløj i sin tid til Paris, men de værste anelser, om ATC der ikke kunne engelsk, og så videre.

Men da jeg kom i kontakt med Paris CTR, så blev jeg guidet hele vejen til LFPG uden problemer. Det var faktisk kun mig der ikke lige kunne finde et NDB, men ATC'en var meget tålmodig og vectorede mig videre inden jeg blev handed over til APP (Der dog var ret ligeglad med min tilstedeværelse).

 

Men jeg flyver gerne til Frenkrig igen. Jeg kan ikke huske om jeg havde et kort eller brugte FS Nav.

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja Frankrike var jeg faktisk innom på Lørdag!

Syns ATC`en var bedre enn forventet, du sier at kartene er dårlige, dette vet jeg ikke, ettersom jeg bruker Jeppesen, men jeg har et kart her som er printet ut fra en VACC France side, og det kartet er ikke særlig bra!

 

Fløy til LEPA med "Gutta på tur" for en uke siden! Der fikk jeg en MHN departure(destinasjon var ENGM) så det var ikke noe problem, men ATC`en nede i Spania er utrolig dårlig, han som satt på tower når jeg annkom LEPA hadde ikke engang charts... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...