Gå til innhold

Virkelig gamle fly


Ivar Paulsen

Anbefalte innlegg

I FS følger det jo en dobbeltdekker med. Men jeg har lyst på andre gamle fly til simulatoren. Til nå har jeg funnet et fly fra 1913 som jeg bruker i FS98. Betegnelsen på flyet er Deeperdussin, men jeg tror det er en svensk betegnelse. Jeg har fått det av en kjenning i Sverige. Flyet er alldeles artig og nydelig å fly. Herlig lyd. Det er ei flott avveksling fra Dash8, 737 og alle de andre moderne flyene.

Men jeg vil gjerne ha flere gamle fly, f.eks. Bleriot. Jeg fant det ikke hos flightsim.com eller andre steder, dessverre. Vet du hvor sånne finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar!

Jeg kan vel kanskje ikke hjelpe deg med så mange gamle fly, men Deeperdussin er ingen svensk betegnelse. Det korrekte navnet er DEPERDUSSIN og er betegnelsen på en _fransk_ flyfabrikant.

Hans mest berømte fly var Deperdussin Monococque, som fløy i årene 1910 og 1912. Den 22. februar 1912 satte Jules Vedrin sin berømte verdensrekord i hastighet

for fly ved å fly over 100 mph (107 mph). Deperdussins virksomhet varte dessverre ikke så veldig lenge.

Hvis det virkelig er Deperdussin Monococque du har, kan kan du få alle relevante data om den av meg ved å kontakte meg på nedenstående e-mail adresse.

Mvh Leslie

leslies@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for infoen, Leslie!

Om det er Deperdussin Monococque jeg har vet jeg ikke. Det framgår ikke av beskrivelse og specs som følger flyet. Det er modifisert for Svenska Flygsimulatorklubben av Lasse Lindth og kalles Deperdussin Race 2000

Specs er:

Engine:160 h.p. Gnome 14cyl. 2-row rotary

Speed: 109knts.(127mph)

Weight: 992lb.(Takeoff)

Length:20', Height:7'-6"

Span: 21'-10", Date:1/24/00

Designer:Joe LoGrasso

Jeg tør forresten ikke å uploade flyet fordi jeg antar det finnes rettighetsrestriksjoner.

 

Odd: Jeg vil gjerne ha Wright-flyet ditt! Du kan maile meg det på ipaulsen@online.no

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Ivar, kul att det finns fler som gillar gamla plan.

Jag har bl. a. följande military props:

Albatros D.Va

Fokker DR-1

Sopwith F.1 Camel (göm undan Microsofts version!)

Sopwith Snipe

3 st Tiger Moth

Dessa sportkärror är väl inte så gamla men fina ändå:

Beechcraft C17B Staggerwing

Bellanca 14-9

Fairchild 24

Monocoupe

Ryan STA Special

Stampe SV4C

Stearman N8CL

Waco E

De finns hos flightsim.com. Tror jag...

Kolla under "Search"

Åke Lindberg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...